همکاری مشترک و دوجانبه شرکت شهرک های صنعتی گیلان و پارک علم و فناوری گیلان

0 37

نشست مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان با رئیس پارک علم و فناوری استان در خصوص همکاری های مشترک و دوجانبه جهت بهبود وضعیت صنایع دانش بنیان استان، در محل این شرکت برگزار شد.

عصر کاسپین/  در این نشست مهدی محبوبی حسن کیاده، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی بر روی توسعه شرکت‌های دانش بنیان تمرکز ویژه داشته، از این رو تمام تلاش ما این بوده است که با حمایتهای مادی و معنوی برای توسعه فعالیتهای آن‌ها بستری مناسب فراهم اوریم.

وی اظهار امیدوای کرد و ادامه داد: همکاری‌های مشترک با مجموعه پارک علم و فناوری صنعت استان می‌تواند به سوی دانش بنیان شدن واحدهای تولیدی و صنعت توام با علم پیش رود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان افزود: استان گیلان دارای ۳۶ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب است که از این میزان ۳۳ شهرک و ناحیه صنعتی بهره بردار میباشد، با اشتغالی بالغ بر۱۵هزار نفر، ولی متاسفانه تعداد کمی از واحد‌های مستقر در این شهرک‌ها دانش بنیان می‌باشند.

محبوبی افزود: واحدهای صنعتی با مشکل کمبود نقدینگی مواجه هستند و شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان از طریق تامین نقدینگی از محل پرداخت تسهیلات بانکی اقدام به رفع آن نموده است. امیدواریم با تحرکی که در بانک‌ها بوجود آمده و حمایتی که دولت می‌کند؛ این مشکلات برطرف شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان در خصوص حمایت از واحدهای صنعتی دانش بنیان گفت: توسعه صنعت باید به سمت ایجاد پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های دانش بنیان و صنایع هایتک باشد تا از نیروهای تحصیلکرده دانشگاهی، بیشتر بتوان بهره جست.

در این دیدار علی باستی رییس پارک علم و فناوری گیلان گفت: صنایع کوچک می‌توانند خدمات خوبی را به واحدهای فناور در حوزه صادرات ارائه دهند.

وی در پایان افزود: امید داریم با همکاری دو جانبه شرکت شهرک‌های صنعتی و پارک، بتوانیم مشکلات تولیدی صنایع دانش بنیان در استان را رفع کرده و درصدد پشرفت صنایع بومی استان برآییم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + 12 =