۳۴ تن روغن و ۲۵ تن شکر احتکاری در استان گیلان کشف شد

0 21

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان گفت: ۳۴ تن روغن و ۲۵ تن شکر احتکار شده طی دو روز گذشته در استان گیلان کشف شد؛ این اقلام با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی خریداری شده بود اما قصد داشتند آن را با قیمت جدید توزیع کنند.

عصر کاسپین/  مرتضی امینی در جمع خبرنگاران در تشریح اقدامات نظارتی تعزیرات حکومتی بر بازار طی چند روز گذشته اظهار داشت: با توجه به آغاز طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها تعزیرات حکومتی به شکل شبانه‌روزی اقدامات نظارتی خود را در استان گیلان تشدید کرده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان با بیان اینکه شب گذشته تا پاسی از شب کمیته اقدام مشترک در استانداری برقرار بود افزود: تأمین کالای اساسی برعهده جهاد کشاورزی، نظارت و بازرسی برعهده سازمان صمت و رسیدگی به تخلفات نیز برعهده تعزیرات حکومتی است‌.

وی با اشاره به آمار احتکار کالا در استان گیلان تصریح کرد: حدود ۳۴ تن روغن و ۲۵ تن شکر احتکار شده طی دو روز گذشته در سراسر استان گیلان کشف و ضبط شد؛ این اقلام با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی و با قیمت قبل خریداری شده بود اما قصد داشتند آن را با قیمت جدید توزیع کنند.

امینی تشدید بازرسی‌ دستگاه‌های نظارتی در بازار و انبارهای استان گیلان در راستای کشف موارد احتکار کالا را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: با نظارت‌ بازرسان و همکاران  ۳۴ تن روغن و ۲۵ تن شکر احتکار شده توقیف و با قیمت مصوب بین مردم توزیع شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان درباره افزایش قیمت نان سنتی در برخی از واحدها با بیان اینکه قیمت نان هیچ تغییراتی نخواهد داشت گفت: براساس مصوبه سران قوا مجازات‌ها در حوزه جرایمی نظیر احتکار و گران‌فروشی تشدید شده است.

امینی با بیان اینکه در صورت مشاهده موارد احتکار، مجازات‌های قانونی ۱۰ برابری برای متخلفان اعمال و انبار و یا نانوایی متخلف پلمپ و بنر نصب می‌شود ابراز داشت: قیمت کالاهای اساسی و سایر اقلام به جز ۴ قلم کالایی که دولت اعلام کرد، تغییر ندارد.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت با مصوبه ستاد تنطیم بازار انجام می‌شود و هیچ کس حق افزایش قیمت‌ها را ندارد و در غیر این صورت با اقدامات قضایی مواجه می‌شود افزود: جهاد کشاورزی گیلان نیز از وفور کالا در استان خبر داده که به تدریج در بازار توزیع می‌شود.

امینی با بیان اینکه از خروج کالای اساسی از استان گیلان به بهانه تغییر قیمت و درج قیمت‌های جدید نیز جلوگیری به عمل می‌آید ابراز داشت: از مردم خواستاریم تا از طریق تماس با سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی و ۱۲۴ سازمان صمت ما را در امر نظارت یاری کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − پنج =