از توسعه زیرساخت‌های بهداشتی درمانی تا دانش‌بنیان‌ها و رفاه دانشجویان

0 12

استان گیلان، علیرغم برخورداری از مواهب طبیعی، ظرفیت‌ها و استعداد‌های کم‌نظیر؛ متأسفانه در زمینه زیرساخت‌های توسعه به ویژه در حوزه بهداشت و درمان با محرومیت‌های عدیده‌ای مواجه است.

 

عصر کاسپین/ طی چند سال اخیر، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تلاش شبانه‌روزی خود جهت فراهم کردن امکانات و تجهیزات بهداشتی درمانی، برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدتی را برای بازسازی و جایگزینی ساختمان‌های اصلی بهداشتی و درمانی شامل بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی درمانی فرسوده، خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های اورژانس و ایجاد مجتمع‌های رفاهی تدوین کرده است.

 

مذاکره دانشگاه علوم پزشکی گیلان با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا سپاه جهت احداث بیمارستان جایگزین پورسینا و همچنین دانشکده پزشکی در مجتمع دانشگاهی سایت لاکان رشت یکی از برجسته‌ترین اقداماتی بود که طی پیگیری‌های مکرر مسئولان ارشد دانشگاه با سازمان‌های بیرونی، موفق به عقد قرارداد و آغاز عملیات اجرایی آن‌ها شد.

 

با توجه به سوابق اقدامات و همچنین پیشگامی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در طرح‌های عام‌المنفعه به‌ویژه بهداشت و درمان با استفاده از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی ستاد، دکتر سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با دکتر عارف نوروزی، سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، دیدار و در خصوص احداث و توسعه زیرساخت‌های سلامت رایزنی نمود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دیدار با سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مرکز، برخورداری از ظرفیت‌های اجرایی آن ستاد در زمینه ساخت و تجهیز و همچنین بهره‌مندی از ظرفیت اجرای آن ستاد با مشارکت در ساخت با تأمین زمین از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان را خواستار شد.

 

علاوه بر درخواست رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خصوص بهره‌مندی از ظرفیت‌های آن ستاد در جهت زدودن محرومیت‌های بهداشتی و درمانی در گیلان، دکتر سالاری، تأمین اعتبار جهت خرید تجهیزات لازم برای راه‌اندازی و تجهیز کلین روم سلولی و بافتی در واحد مولتی دیسپلیزی پزشکی بازساختی، فراهم‌آوری و پیوند اعضای مرکز آموزشی درمانی رازی رشت که مرکزی آماده برای بهره‌گیری از ظرفیت دانش‌بنیان‌هاست را خواستار شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین طی درخواستی از سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به جهت بهبود شاخص‌های ورزشی و رفاهی دانشجویان، خواستار تأمین تخصیص اعتبار لازم جهت خرید تجهیزات لازم خوابگاه‌های خریداری شده دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، شد.

 

ناگفته نماند، دانشگاه علوم پزشکی گیلان پس از ۲۰ سال، اخیراً موفق به خرید دو دستگاه آپارتمان به عنوان خوابگاه دانشجویان پسر و دختر دانشگاه شده است.

 

دکتر سالاری همچنین در دیداری جداگانه با دکتر مهرداد اخلاقی، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع دفاع کشور، خواستار مشارکت این سازمان در خصوص اجرای پروژه‌های عمرانی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان به‌ویژه تجدید بنای مراکز آموزشی و درمانی رازی و شفا در رشت شد.

 

گفتنی است با پیگیری‌های صورت گرفته توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مجوز تجدید بنای مراکز آموزشی درمانی رازی و شفای رشت از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور دریافت شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 2 =