رئیس شورای اسلامی شهر رشت : وعده های تحقق نیافته در حوزه محیط زیست در رشت / کمک مالی به تیم فوتبال داماش رشت

0 20

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با انتقاد از وعده های تحقق نیافته در حوزه محیط زیست رشت گفت :شهر رشت به لحاظ محیط زیست در شرایط مناسبی قرار ندارد و زباله های سراوان و رودخانه های رشت در سایه سوء مدیریت ها به معضلی برای این شهر تبدیل شده اند.

عصر کاسپین/ محمد حسین واثق کارگرنیا امروز در چهل و یکمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با عذرخواهی بابت عدم پخش اخبار صحن شورای رشت در جلسه پیشین اظهار کرد: به واسطه مشکلات فنی که رقم خورده بود ، امکان پخش مستقیم جلسه پیشین شورا وجود نداشت ، و با توجه به اینکه شورای رشت همواره به شفاف سازی تاکید دارد در تلاشیم تا همواره جلسات علنی شورا به صورت مستقیم از طریق فضای مجازی پخش شود تا شهروندان و تمامی علاقمندان از نطق های اعضای شورا و تصمیمات گرفته شده توسط شورا پیرامون مباحث مختلف مطلع باشند.

وی به سی و سومین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: امام خمینی همواره در تمامی دوران هدایت و رهبری ملت ایران در جریان انقلاب، دغدغه دین داشتند و با کلام نافذ و سلامت در رفتار و گفتار ، این اندیشه امام به درستی در بین مردم تبیین شد و شعار مردم( انقلاب اسلامی ) شد.

 

 

کارگرنیا با بیان اینکه روز یکشنبه هفته جاری مصادف با سالروز قیام خونین پانزدهم خرداد بود تصریح کرد: در محرم سال ۴۲ امام راحل به مراجع و روحانیت پیشنهاد دادند که در سخنرانی های روز عاشورا به افشاگری درباره اقدامات جنایتکارانه رژیم پهلوی بپردازند و این پیشنهاد با استقبال پرشور مواجه شد و در روز عاشورا، پس از سخنرانی صریح و آتشین امام (ره) بر علیه رژیم طاغوت ، امام خمینی (ره) در همان روز بازداشت و روانه زندان شدند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه مردم ایران در دفاع از امام خمینی (ره) به خیابان ها ریختند افزود: پس از تظاهرات گسترده توسط مردم در شهرهای ورامین، قم ، تهران و برخی دیگر از شهرهای کشور، ماموران رژیم پهلوی به سرکوب مردم پرداختند و بسیاری از هموطنان ما در آن روز به شهادت رسیدند.

کارگرنیا با بیان اینکه پانزدهم خرداد از سوی امام راحل عزای عمومی اعلام شد بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب ، امام راحل در سال ۵۸ برای همیشه سالروز قیام خونین پانزدهم خرداد سال ۴۲ را عزای عمومی اعلام کردند.

وی به پانزدهم خرداد مصادف با روز جهانی محیط زیست اشاره کرد و گفت: متاسفانه علیرغم تمامی مواهب طبیعی ،شهر رشت به لحاظ محیط زیست در شرایط مناسبی قرار ندارد و زباله های سراوان و رودخانه های رشت در سایه سوء مدیریت ها به معضلی برای این شهر تبدیل شده اند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه سالهاست که در حوزه رفع مشکلات محیط زیست رشت ، شاهد وعده های تحقق نیافته هستیم بیان کرد : چند سالی است که قرار داد احداث زباله سوز سراوان منعقد شده است ، اما متاسفانه هنوز این مهم تحقق پیدا نکرده است و این چنین مباحثی ، سلامت شهروندان را به مخاطره کشانده است.

 

رفع مشکلات محیط زیستی رشت نیازمند تعامل دستگاه ها است

کارگرنیا با تاکید به اینکه برای رفع مشکلات محیط زیست رشت نیازمند تعامل و همراهی تمامی دستگاه ها و همچنین حمایت نمایندگان مجلس و اختصاص اعتبارات دولتی هستیم افزود: امیدواریم مشکلات محیط زیستی رشت با تعاملات بیشتر برطرف شود .

  وی با تبریک پیشاپیش میلاد امام امام رضا (ع) بیان کرد: وجود بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در کشور ما مایه خیر و برکات فراوانی است و امیدوارم در سایه عنایات این امام همام ،ملت غیور ایران اسلامی از تمامی بلایا مصون و همواره در مسیر رشد و تعالی رهنمون باشند.

بررسی لایحه کمک سیصد میلیون تومانی تیم داماش در کمیسیون های شورا

  رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به ارسال لایحه ای مبنی بر حمایت از تیم فوتبال داماش به صحن شورای رشت گفت : لایحه کمک مالی به تیم فوتبال داماش به مبلغ سیصد میلیون تومان به صحن شورای رشت ارسال شده است و برای تصمیم گیری نهایی در این باره ، لایحه مذکور را به رای می گذارم .

  پس از رای گیری و با موافقت اعضای شورای رشت ، لایحه کمک به تیم فوتبال داماش به صورت یک فوریتی و به منظو ر بررسی به کمیسیون های تخصصی شورای رشت ارسال شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − سیزده =