برگزاری همایش نقش رسانه‌های دیداری و شنیداری در توسعه و برندینگ شهر خلاق رشت

0 14

همایش نقش رسانه‌های دیداری و شنیداری در توسعه و برندینگ شهر خلاق رشت با حضور مدیر گروه فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو در ایران، سرپرست شهرداری رشت، اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران کل دستگاههای عضو ستاد راهبردی شهر خلاق در تالار مرکزی شهر برگزار شد.

 عصر کاسپین/ مستکین مدیر گروه فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو در ایران امروز یکشنبه ۲۶ تیر ماه ۱۴۰۱ در همایش نقش رسانه‌های دیداری و شنیداری در توسعه و برندینگ شهر خلاق رشت که در تالار مرکزی برگزار شد، عنوان کرد: یک مدیر و مسئول دانا و خردمند آن کسی است که هر ماه با اصحاب رسانه جلسه و نشست تبادل نظر برگزار کند تا از این طریق بتواند نقد بشنود و شهر خود را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهد.

مدیر گروه فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو، توسعه پایدار را یکی از مهمترین مولفه‌ها و‌ موضوعات حال حاضر دنیا به خصوص جهان رسانه ذکر نمود و بیان داشت: تجربه نشان داده که اگر مدیران و ‌مسئولان به هوش باشند، می‌توانند از ظرفیتها و پتانسیل‌های داخلی برای رشد و پیشرفت استفاده کرده و از گام نهادن در مسیری که شهر در تباهی قرار گیرد، جلوگیری به عمل آورد.

مستکین استفاده از فرصت برای تغییرات جدید و نو توسط شهرداریها را متذکر شد و با بیان اینکه سخنان کلیشه‌ای هیچ فایده‌ای برای شهر ندارد، خاطر نشان کرد: سرزمین ایران نیاز به انسانهایی دارد که با تمام وجود برای آبادانی این آب و خاک تلاش کنند و قبل از آن این تغییر را در وجود خود رقم بزنند.

 

 

سید مجتبی خدمت بین دانا سرپرست شهرداری رشت نیز در این مراسم با تبریک عید سعید غدیر خم و تشکر از بانیان برگزاری این همایش اظهار کرد: به عنوان سرپرست شهرداری رشت امیدوارم که بتوانم با کمک همه مجموعه‌های شهری به ویژه میراث فرهنگی و شورای اسلامی شهر اقدامات مطلوب و سازنده‌ای در حوزه مباحث شهر خلاق انجام دهم.

سرپرست شهرداری رشت برگزاری نخستین برنامه شهر خلاق رشت در خرداد ماه را قدمی بسیار ارزشمند در راستای پیگیری موضوعات این حوزه از سوی مدیریت شهری دانست و یادآور شد: افتتاح گذر خوراک، تهیه برنامه فوق‌العاده درسی در مقاطع ابتدایی با موضوع شهر خلاق خوراک، پیگیری موارد متناسب با برندسازی، ایجاد شهر بدون کودک کار در راستای برندسازی شهری، حرکت در مسیر شهر دوستدار کودک و برگزاری دومین همایش سالانه شهر خلاق در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ از جمله مواردی است که نسبت به بسترسازی آن در ستاد راهبردی شهر خلاق اقدام کردیم. 

 

سید مجتبی خدمت بین دانا اذعان کرد: درصددیم تا با همکاری و مشارکت شورای اسلامی شهر رشت و مجموعه‌های مدیریت شهری از جمله اداره کل ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی استان گیلان نشست شهرهای خلاق ایران را در هفته جهانی گردشگری در سطح ملی برگزار کنیم. 

وی برگزاری رویدادهای استارتاپی با موضوع شهر خلاق را از دیگر اقدامات ستاد راهبردی شهر خلاق رشت دانست و اذعان کرد: شهرداری رشت در کنار موضوعات اشاره شده، تدوین برنامه‌های استانداردسازی ارائه خدمات را نیز به جدیت دنبال می‌کند.

سرپرست شهرداری رشت ادامه داد: با برگزاری این همایش نقش حائز اهمیت رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی، نقدهای سازنده، تشویق و ایجاد انگیزه جهت توسعه شهر خلاق رشت بیش از پیش عیان می‌گردد.

 

 

همچنین مجید عزیزی رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: رسانه‌ها در مباحث حول محور برندینگ شهر خلاق رشت رسالت و نقشی اثرگذار و مهم بر عهده دارند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت با بیان اینکه اعضای شورا در مباحث شورایی با گرایشهای مختلفی وارد شورا و عرصه مدیریت شهری می‌شوند، افزود: باور دارم که باید از تجارب و ظرفیتهای علمی و دانشگاهی شهر و استان گیلان برای توسعه شهری استفاده کنیم.

مجید عزیزی با اشاره بر اینکه نگاه علمی می‌تواند کمک بزرگی در حوزه مدیریت شهری باشد، استفاده از نگرش متخصصان شهر را از وعده‌های انتخاباتی خود ذکر کرد و اذعان داشت: کارگروه‌های مختلفی را در همین راستا در شورای اسلامی شهرستان رشت تشکیل دادیم و در اینجا نقش سایر اعضای شورا در این حوزه بسیار بی بدیل بوده است.

وی با تاکید بر اینکه تعدادی از رسانه‌ها مظلومانه در عرصه اطلاع‌رسانی فعالیت میکنند، اضافه کرد: این رسانه‌ها بدون حب و بغض نقد سازنده انجام میدهند و این نقد سازنده به خصوص در حوزه برندینگ و شهر خلاق موجب میشود، مدیریت شهری بهتر در جهت اهداف و رسالت خود حرکت کند.

 

 

نادر حسینی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت عید سعید غدیر افزود: بحث رسانه و تبلیغ امروز در جهان نقش مهمی دارد و ما برای رساندن شهر رشت به جایگاه واقعی‌اش نیازمند همکاری همگان به ویژه گروه‌های مردمی و پژوهشکده گیلان شناسی هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: از بانیان برگزاری این همایش تقدیر و تشکر میکنم و امیدوارم در مسیری که مدیریت شهری و سایر مسئولان استانی برای پیشرفت شهر رشت به عنوان مرکز گیلان در پیش گرفته‌اند، شاهد نقش‌آفرینی همه نهادها و اقشار مختلف از جمله رسانه‌ها باشیم.

لازم به ذکر است این همایش با پنل‌های تخصصی دکتر بابایی فعال گردشگری خلاق در خصوص شهرهای خلاق و جایگاه آنها در توسعه پایدار شهری، میرپور در بخش رسانه و فضای مجازی، میلاد ابراهیمی مدیرعامل خانه مطبوعات استان گیلان در زمینه رسانه‌ها و مباحث شهر خلاق، آذری در بخش رادیویی و مباحث شنیداری رسانه ای و نظیری آستانه معاون سیمای استان هم در بحث رسانه پایان پذیرفت.

همچنین از پوستر شهرهای خلاق ایران که قرار است در مهرماه ۱۴۰۱ به مناسبت هفته جهانی گردشگری برگزار شود نیز رونمایی شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 5 =