مدیرعامل توزیع برق گیلان در جلسه شورای اداری استان: با اقدامات و تعاملات صورت پذیرفته صنعت برق وضعیت مطلوب تری نسبت به سال گذشته دارد

0 12

محمد تقی مهدیزاده مدیرعامل توزیع برق گیلان ضمن حضور در جلسه شورای اداری استان به ارائه وضعیت مصرف برق استان و همچنین اقدامات صورت پذیرفته برای مدیریت بار مصرفی پرداخت.

عصر کاسپین/ این جلسه با حضور آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، اسدالله عباسی استاندار و معاونین وی بهمراه نمایندگان مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه های اجرایی گیلان برگزار شد و طی آن به موضوعات کلان و اساسی و همچنین برنامه های استان برای بهبود سطح خدمت رسانی پرداخته شد.

آیت الله فلاحتی در جلسه شورای اداری استان با تأکید بر لزوم تقویت وفاق و همدلی در میان مسئولان، گفت: مسئول باید به واسطه عملکرد خود پاسخگو باشد.

 نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: مسئولیت انسان یک امانت میان او و خداوند است و بسیار زود سپری می‌شود پس باید به فکر نحوه پاسخگویی در برابر پیشگاه خداوند باشیم.

وی با تاکید بر وفاق و همدلی میان مسئولان تصریح کرد: وفاق و همگرایی ایجاد شده بین مسئولین استان در حوزه‌هایی مانند انرژی قابل تقدیر بوده و امسال با وجود کاهش نزولات جوی، آسیب‌ها به ۱۰ درصد رسید که نشان مدیریت خوب است.

همچنین اسدالله عباسی استاندار گیلان با بیان اینکه وضعیت برق در استان به خوبی در حال مدیریت است و دستگاه‌ها برای مدیریت مصرف باید پیشگام باشند، گفت: دستگاه‌های پرمصرف معرفی شوند و در این میان صنعت نباید راکد بماند.

عباسی با اشاره به اینکه صرفه‌جویی ها جلوگیری از تعطیلی تولیدات و بیکاری کارگران را به دنبال داشته، اظهار کرد: باید تلاش شود تا در بخش خانگی، شاهد قطعی برق نباشیم.

محمد تقی مهدیزاده مدیرعامل توزیع برق گیلان در این نشست گفت: برق یکی از حیاتی ترین نیازی های اساسی در زندگی روزمره است و توزیع برق گیلان با بیش از ۳۰ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف و متوسط و بیش از ۲۴ هزار ترانسفورماتور در حال خدمت رسانی به بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک می باشد.

وی تاکید کرد: توزیع برق گیلان از لحاظ تعداد مشترک ششمین شرکت توزیع برق سطح کشور است و مشترکین در گیلان حدود ۳.۴ مصرف کل برق کشور را به خود اختصاص داده اند که این عدد در رتبه متوسط کشوری قرار می گیرد.

مهدیزاده افزود: سال گذشته ۱۹هزار مگاوات ناترازی بین تولید و مصرف برق در کل کشور وجود داشت که با اقدامات موثر وزارت نیرو و شرکت توانیر این عدد به ۱۳ هزار مگاوات کاهش یافته و عدد موجود نیز با برنامه های دقیق و کاربردی در حال مدیریت است تا کمترین مشکل برای مشترکین در بخش های مختلف ایجاد شود.

مدیرعامل توزیع برق گیلان تاکید کرد: برنامه های مدیریت بار سالجاری از سوی وزارت نیرو تشویق محور هستند و در صورت همکاری پاداش بسیار خوبی به مشترکین تعلق می گیرد.

وی اضافه کرد: در بخش مشترکین اداری براساس مصوبه هیئت دولت، ادارات ملزم به کاهش ۳۰ درصدی مصرف در ساعات اداری و ۶۰ درصدی در ساعات غیراداری نسبت به سال گذشته هستند.

مهدیزاده گفت: ۱۰۰ اکیپ در کل استان درحال پایش مصرف برق ادارات هستند و تا کنون قریب به ۴۰ اخطار برای ادارات پرمصرف صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش صنایع نیز جلسات مثبت و متعددی با مدیران صمت و همچنین اتاق صنایع به منظور جلب همکاری برگزار شده است تا کمترین آسیب ممکن به این قشر وارد شود و همچنین در قالب تفاهم نامه های متعدد پاداش همکاری به آنها تعلق می گیرد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: مشترکین کشاورزی در صورت عقد قرارداد و همکاری در ساعات پیک به مدت ۵ ساعت،  در باقی ۱۹ ساعت روز برق رایگان دریافت می کنند.

مهدیزاده همچنین افزود: ۱۷۴ هزار مشترک خانگی پرمصرف در گیلان داریم که حدود ۵۰ درصد برق استان را مصرف می کنند.

وی تصریح کرد: اگر مشترکین خانگی نسبت به سال گذشته مصرف برق خود را کاهش دهند به ازای هر کیلووات ساعت کاهش، ۵۰۰ تومان پاداش دریافت می کنند.

مدیرعامل توزیع برق گیلان در پایان ضمن تشکر از استانداری گیلان به منظور همکاری در اجرای طرح تغییر ساعت اداری استان و همچنین صدا و سیمای مرکز گیلان به منظور تعامل در آگاه سازی مشترکین در مدیریت مصرف، تاکید کرد: با همکاری و همراهی مردم و مسئولین در کنار اجرای دقیق برنامه های مدیریت بار می توانیم از تابستان سالجاری بدون مشکل عبور کنیم.

در این جلسه سیدکاظم دلخوش رئیس مجمع نمایندگان گیلان، سیدعلی آقازاده و محمدرضا احمدی سنگری از نمایندگان مردم رشت، خلیل بهروزی فر نماینده مردم فومن و ابراهیم نجفی نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی هم به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + 1 =