نشست داوران بخش خوراک نخستین جشنواره تمشک بندر کیاشهر برگزار شد

0 21

جمع بندی بخش خوراک خلاقه و فراخوان نخستین جشنواره تمشک کیاشهر طی جلسه ای با حضور داوران این رویداد اعلام گردید.

عصر کاسپین/ نشست داوران بخش خوراک نخستین جشنواره تمشک بندر کیاشهر برگزار شد

جمع بندی بخش خوراک خلاقه و فراخوان نخستین جشنواره تمشک کیاشهر طی جلسه ای با حضور داوران این رویداد اعلام گردید.

به گزارش روابط عمومی نخستین جشنواره تمشک بندر کیاشهر ، در اولین جشنواره تمشک که دوازدهم لغایت نوزدهم تیرماه ماه ۱۴۰۱ در بندر کیاشهر برگزار شود در بخش مسابقه خلاقانه خوراک با تمشک سه قسمت مشخص شده است:بخش بومی ،بخش خلاقه که خود شامل دسر ،شیرینی ،خوراک ،تنقلات ،نوشیدنی و آجیل و چاشنی است و قسمت ملل و مجموعا در این سه قسمت به شش نفر جایزه ۵ میلیون ریالی اهداءمی شود .

ثبت نام این بخش از جشنواره در محل روز افتتاحیه از دوازدهم تیر ماه آغاز و تا چهاردهم تیر ادامه دارد و داوری در ساعت ۱۷ روز پانزدهم تیر ماه در محل جشنواره توسط سرکار خانم سهیلا نجاتی و آقایان حمیدرضا اخباری و شکیب حسینی صورت می گیرد .

بنا به این گزارش، آنچه که توسط داوران برای انتخاب برترین ها مد نظر قرار دارد، اصالت و حفظ طعم در قسمت غذاهای بومی و در دو قسمت دیگر خلاقیت در ارائه و نوع سرو ،تنوع و خلاقیت در تلفیق فرهنگ غذایی‌ مختلف ،مرغوبیت مواد اولیه و بشقاب آرایی از جمله مواردی است که توسط داوران امتیاز آنها لحاظ می شود و تمامی غذاها باید دارای نام باشند علی الخصوص در بخش خلاقه که آشپز مربوطه باید نامی نیز برای خوراک مورد نظر خود انتخاب نماید .

همچنین انتخاب نوع درست ظرف نیز امتیاز آور است ،با توجه به اینکه ظروف یکبار مصرف برای ارائه در بخش مسابقه ممنوع می باشد و حتما باید این مورد رعایت گردد چون از سوی داوران پذیرفته نخواهد شد .

شایان ذکر است داوری مسابقه خلاقه خوراک جشنواره تمشک در روز پانزدهم تیر ماه انجام می شود و منتخبین در روز نوزدهم تیرماه یعنی در اختتامیه جشنواره توسط هیات داوران معرفی و اعلام می شوند و جوایز به آنان اهداء می گردد.

علاقمندان شرکت در مسابقه برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند در روزهای دوازدهم تا چهاردهم تیر ماه در محل جشنواره تمشک به غرفه دایر شده برای امر مسابقه مراجعه نمایند.

روزمه داوران این جشنواره به شرح ذیل است :
سهیلا نجاتی دارای سابقه ۲۵ ساله در زمینه آموزش آشپزی در صدا و سیما، کارشناس و داور بین المللی رسمی سازمان جهانگردی ،عضو کمیته شهر خلاق خوراک رشت و مدیر راه انداز رستوران‌ها و تالارها

حمیدرضا اخباری کارشناس آشپزی و مالی ،پژوهشگر غذاهای ملل ،سنتی ایرانی و گیلانی،مؤلف کتاب در حال چاپ بیش از ۲۵۰ نوع غذای گیلانی ،مدرس و کارشناس آشپزی صدا و سیما ،داور چندین مسابقه آشپزی در جشنواره غذاهای ایرانی و بومی و محلی در فستیوال های مختلف و صدا و سیما ،سر آشپز و راه انداز چندین رستوران ،دارای گواهینامه دوره آشپزی بین المللی و گواهینامه دوره باتیستا مدرن از کشور باکو.

شکیب حسینی کارشناس و فارغ التحصیل رشته آشپزی ،نخبه المپیاد آشپزی ،راه انداز کافه و رستوران .

گفتنی است نشست داوران بخش خوراک جشنواره تمشک در محل دفتر شرکت وسام حامی و سرمایه گذار نخستین جشنواره تمشک کیاشهر و حضور مهندس فاطمه ارجمند مدیر عامل این شرکت برگزار شد .

لازم بذکر است نخستین جشنواره تمشک از تاریخ دوازدهم لغایت نوزدهم تیرماه به همت و دبیری مهندس مرتضی عاطفی شهردار بندر کیاشهر ، رضا حقی به عنوان دبیر اجرایی و شرکت وسام بعنوان حامی مالی این جشنواره در بندر کیاشهر برگزار می گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × سه =