امسال بعد از دو دهه شاهد تابستان بدون خاموشی در گیلان بودیم

0 14

مراسم تجلیل از خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار با حضور جمعی از اصحاب رسانه و محمد تقی مهدیزاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در سالن اجتماعات این شرکت برگزار شد.

عصر کاسپین/ در این مراسم، مدیرعامل شرکت توزیع برق، ضمن خیر مقدم به خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاران باعث افزایش دانش و سلامت مطالبه گری در جامعه شده و با قلم خود موجب ارتقای فرهنگ جامعه می‌شوند.

محمدتقی مهدیزاده با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه می توانند حرف مردم، نگاه مردم و درخواست مردم را به مسئولین برسانند، افزود: پاکی قلم خبرنگاران نوعی عبادت است و قلمی که به درستی استفاده شود می‌تواند باعث اصلاح جامعه شود لذا امیدواریم با ایجاد ارتباطات بین مسئولین و مردم ارتقای جامعه را در همه زمینه ها شاهد باشیم.

وی خاطر نشان کرد: نشست قبلی با اصحاب رسانه ۱۶ خرداد ماه سال ۱۴۰۱ مصادف با اولین روز پیک مصرف برق در سال جاری بود و در همان جلسه اعلام کردیم اگر مردم همکاری کنند و اصحاب رسانه هم در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف کمک کنند، یا خاموشی نخواهیم داشت یا بسیار کم خواهد بود.
مهدیزاده گفت: خوشبختانه دیدیم که امسال با وفاقی که در کل جامعه صورت گرفت و با برنامه ریزی دقیقی که در صنعت برق داشتیم، بعد از دو دهه مردم گیلان طعم خاموشی را نچشیدند و این افتخاری است که نصیب همه زحمت کشان این حوزه شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: در زمستان سال گذشته با وجود اینکه خیلی ها این تصور را داشتند که حرف هایی که زده می‌شود، شدنی نیست اما در نتیجه دیدیم که در زمستان خاموشی نداشتیم و نشان داده شد اگر جامعه یک دل و همکار باشند براساس برنامه ریزی درست هر ناشدنی را می‌شود، شدنی کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: در سال های گذشته حتی بعضی روزها چهار مرحله هم خاموشی داشتیم اما امسال به دلیل کمبود نیرو در هیچ کجا حتی یک دقیقه خاموشی اعمال نشد و لازم به ذکر است که ممکن است خاموشی دیده شده باشد اما همگی به دلیل حوادث به وجود آمده بودند و به دلیل کمبود نیرو نیست.

مهدیزاده افزود: ۷۲۰ هزار مشترک ما درحال دریافت پاداش هستند و این پاداش  مبلغی بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان می‌باشد.

وی گفت: ما در حوزه صنایع امسال به جای تعطیلی روز جمعه، آن را به وسط هفته انتقال دادیم و این باعث شد بالاترین رضایت به نسبت سنوات گذشته ایجاد شود.
مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت:تلاش حداکثری داشتیم تا معیشت مردم دچار لطمه نشود و یکی از حوزه هایی که نهایت همکاری با آنها به اجرا درآمد مشترکین کشاورزی بودند.

مهدیزاده با اشاره به سختگیری شدید اعمال شده در حوزه ادارات، اظهار کرد: برق حدودا ۷۰ اداره استان قطع و بالغ بر ۴۰۰ مورد اخطار برای ادارات ثبت شد. 
وی تاکید کرد: در این زمینه همکاران با رصد، کنترل و پیگیری به ادارت اخطار صادر میکردند و اگر بعد از دو بار رعایت لازم صورت نمی‌گرفت، برق اداره موردنظر قطع می‌شد.

رییس هیئت مدیره و مدیر عامل توزیع برق گیلان ادامه داد: در سایر حوزه ها نیز چنین برنامه هایی اعمال شد، همانند حوزه روشنایی معابر که ترکیب یک در میان یا ضربدری را ایجاد کردیم تا یکی روشن و یکی خاموش باشد که علاوه بر مدیریت انرژی، روشنایی خیابان را هم توانسیم داشته باشیم.

مهدی زاده با تاکید بر اینکه بحث مدیریت بار همچنان ادامه دارد، گفت: تا ۱۵ شهریور اوج مصرف برق است که امیدوارم مردم در ۲ هفته آینده نیز مدیریت کنند تا به خوبی تابستان امسال را پشت سر بگذاریم.

وی خاطر نشان کرد: امسال حدود ۵ و نیم درصد در اوج بار، رشد مصرف داشتیم و برنامه هایی که امسال تنظیم شد یک حرکت مدیریت مصرف ریشه ای برای سال های آتی می‌باشد.

مهدی زاده بیان کرد: تمام این تلاش ها در راستای ارائه خدمات مطلوب تر به مردم بود اما می‌دانیم که ما وارث یک شبکه فرسوده هستیم و سعی داریم تمام عقب افتادگی های نشات گرفته از بحران های گذشته است را جبران کنیم و اقدامات خوبی نیز در این حوزه صورت گرفته شده است که باید به گوش مردم برسد تا بدانند در حوزه صنعت برق در نظام کشور چه خدمات خوبی اتفاق افتاده است.

مدیرعامل توزیع برق در پایان اظهار کرد: همچنین در هفته دولت ۵۸۰ پروژه با اعتباری حدود ۱۸۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد که امید است بتوان میزان آسیب پذیری جامعه را کاهش دهیم.

همچنین جواد بیدی معاون فروش و خدمات مشترکین توزیع برق گیلان نیز در این نشست گفت: در‌ رسانه پنجره متقابلی بین مردم و مسئولین وجود دارد، پنجره‌ای که ما از نیاز های مردم آگاه می‌کند ضمن اینکه خواسته های ما را نیز به گوش مردم منتقل می‌رساند.

جواد بیدی در ادامه اظهارات خود یادآور شد: مشترکین استان گیلان ۷۲ درصد خانگی هستند که مصرف خانگی عملا قسمت عمده را از نظر تعداد به خودش اختصاص می‌دهد.

وی افزود: ۷۶ درصد مشترکین خانگی ما الگوی مصرف را رعایت می‌کنند و فقط ۲۴ درصد هستند که الگو را رعایت نمی‌کنند که این ۲۴ درصد مشترکین، ۴۴ درصد از میزان برق را مصرف می‌کنند.

بیدی با بیان اینکه در بحث مدیریت مصرف، راهکار های ساده ای وجود دارد که کمک بزرگی به کاهش برق خواهند کرد، افزود: اولین راه دمای آسایش می‌باشد به این معنی که دمای کولر ها بر روی ۲۵ درجه تنظیم شود تا میران برق مصرفی کاهش یابند.

وی گفت: دومین مسئله استفاده از نور طبیعی روز است که باعث کاهش انرژی می‌شود و مسئله سوم نیز شناخت زمان اوج بار می‌باشد که ۱۲ الی ۱۷ در روز و ۲۰ الی ۲۴ درشب است و نباید وسایل برقی پرمصرف همانند لباسشویی یا ماشین ظرفشویی استفاده شود زیرا هم هزینه بهای انرژی در این ساعات ۲.۵ برابر می‌باشد و هم فشار زیادی به توزیع برق وارد می‌شود.

گفتنی است در پایان این نشست  از زحمات خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار ، تجلیل و قدردانی بعمل آمد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − 6 =