ضرورت ایجاد مراکز نگهداری و توان‌بخشی به سالمندان در گیلان/ کاهش سن اعتیاد در دانش آموزان گیلانی

0 8

در نشست مشترک مدیرکل بهزیستی گیلان با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان، بر ضرورت ایجاد مراکز نگهداری و توان‌بخشی به سالمندان در استان و همچنین راه‌اندازی مرکز ویژه درمان کودکان معتاد، تأکید شد.

عصر کاسپین/ سید مهدی خدمت‌بین دانا- مدیرکل بهزیستی استان گیلان با همراهی جمعی از معاونین و مدیران با دکتر محمدتقی آشوبی-سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

دکتر محمدتقی آشوبی – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با اشاره به غالب شدن جمعیت سالمندی در گیلان، اظهار کرد: علاوه بر اینکه زادآوری در استان گیلان پایین است، جمعیت سالمند در استان نیز غالب شده و این مسئله، هزینه‌های هنگفتی را در نگهداری و درمان به نظام سلامت،  تحمیل می‌کند.

وی با اشاره به الزام قانونی مبنی بر تخصیص ۱۰ درصدی تخت‌های بیمارستان‌های خصوصی و دولتی به بیماران روان‌پزشکی، افزود: علاوه بر رعایت این الزام قانونی باید با توجه به سیر صعودی جمعیت سالمند، افزایش مراکز نگهداری و توان‌بخشی سالمندان در برخی از شهرستان‌ها ضرورت دارد.

سید مهدی خدمت بین دانا، مدیرکل بهزیستی استان گیلان نیز در این نشست  از تلاش‌های مسوولان دانشگاه در جهت ارتقای سطح سلامت مددجویان و مراکز نگهداری تحت پوشش بهزیستی، تقدیر کرد.

وی با اشاره به همکاری‌های مشترک دانشگاه علوم پزشکی گیلان، شهرداری و دیگر نهادهای نظارتی مشارکت‌کننده در جهت تأمین و نگهداری کودکان بی‌سرپرست، معتادین متجاهر و دیگر ذینفعان در بهزیستی، افزود: نگهداشت معتادین متجاهر، برقراری سلامت و ارتقای بهداشت مددجویان بهزیستی، بیش‌ازپیش مستلزم همکاری دستگاههای اجرایی به‌ویژه از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با اشاره به کاهش سن اعتیاد در دانش آموزان، گفت: سن اعتیاد در گیلان به‌شدت کاهش‌یافته و این وضعیت نگران‌کننده مستلزم ایجاد مرکز درمانی ویژه، جهت درمان آن‌ها است.

خدمت بین دانا همچنین با اشاره به افزایش بیماری‌های اعصاب روان در استان، خواستار پذیرش و درمان بیماران اعصاب و روان در شهرستان‌های استان شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 − شش =