افراد فاقد پوشش بیمه بصورت رایگان بیمه می شوند

12

رضا مددخواه رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان شفت در دیدار با امام جمعه شهرستان با بیان اینکه در حال حاضر از جمعیت ۵۴۰۰۰ نفری شهرستان بیش از ۸۰ درصدتحت پوشش بیمه سلامت هستند گفت : بیش از ۴۰ هزار نفر از افراد ساکن در شهر و روستاهای شهرستان بدون پرداخت مبلغی از بیمه سلامت رایگان برخوردار می باشند .

عصر کاسپین/ مدد خواه گفت: افراد فاقد پوشش بیمه در روستاها وشهرهای زیر ۲۰هزار ودر شهر در دهک های ۱تا۵ بصورت رایگان بیمه می شوند. وی به منظور اجرای مفاد ماده (۵) آیین نامه اجرای بند الف ماده (۷۰) قانون برنامه ششم توسعه با موضوع پوشش بیمه ای رایگان از رسانه ها و دستگاههای اجرایی شهرستان خواست تا برای تحقق این اقدام مهم دولت، ترتیبی اتخاذ تا با استفاده از همه ظرفیت های موجود با هدف آگاهی مردم عزیز از حق خود ، نسبت به شناسایی افراد فاقد بیمه اطلاع رسانی تا زمینه امکان برخورداری از بیمه سلامت رایگان برای تمامی افراد فراهم گردد.

رئیس اداره بیمه سلامت شفت در ادامه یکی از اقدامات مهم دولت در تاسیس صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج راحفاطت مالی از بیمه شدگان در مقابل هزینه های سنگین درمانی که از اواخر شهریور سال ۱۴۰۱ ایجاد شده است دانستند. وی در پایان خاطر نشان کرد: تا کنون مبلغ ۱۴ میلیارد تومان مازاد هزینه های بیمه پایه و تکمیلی در بخش اسناد خارج از ضوابط به بیماران پرداخت شده است.

در ادامه حجت الاسلام دکتر حکیمی گیلانی امام جمعه شهرستان شفت از اقدامات بسیار خوب سازمان بیمه سلامت که در جهت خدمت رسانی به مردم مخصوصا اقشار کم درآمد جامعه هست قدردانی نمودند واظهار امیدواری کردند که این روند خوب استمرادر داشته باشد.

نظرات بسته شده است.