توسعه زیرساخت‌های سلامت هدیه ماندگار رئیس جمهور شهید به گیلان

0 1

دولت مردمی رئیس‌جمهور شهید با تمرکز بر محرومیت‌زدایی و تحقق عدالت، اقدامات ارزشمندی در حوزه‌ بهداشت و درمان به ویژه در مناطق محروم انجام داد که رهاورد آن برای گیلان عدالت در حوزه سلامت با توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان و ارتقاء نظام سلامت است.

عصر کاسپین/ توسعه و تجهیز اورژانس بیمارستانی و آزمایشگاه‌های تخصصی بیمارستان‌های دولتی گیلان، احداث و راه‌اندازی کلینیک‌های ویژه تخصصی و فوق تخصصی، بهبود زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در کنار توسعه زیرساخت آموزشی، راه‌اندازی بخش‌های سی. تی. اسکن در بیمارستان‌های دولتی، تامین تجهیزات سرمایه‌ای مراکز درمانی و بیمارستانی و راه‌اندازی پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای از جمله اقدامات دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان گیلان است.

تجهیز بیمارستان‌های دانشگاهی به دستگاه‌هایی از جمله سی. تی. اسکن، سونوگرافی، رادیوتراپی، ماموگرافی و دیالیز، بسترسازی برای استفاده بیش از ۱۳۰ پزشک متخصص دانشگاهی در کلینیک‌های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی، اصلاح و ساماندهی اعضای هیات علمی، توسعه کمی و کیفی در جذب اعضای هیات علمی، افزایش تعداد چارت اعضای هیات‌ علمی از ۴۴۰ به ۶۲۵ نفر، ساماندهی گروه‌های آموزشی در قالب ۶۴ گروه برای تمام دانشکده‌ها، استقرار بیش از ۲۰ هسته و شرکت جدید فناور برخی دیگر این اقدامات ارزشمند است.

کاهش مخاطرات زیست محیطی به دلیل فرسوده بودن زیرساخت‌های تصفیه فاضلاب، به روز رسانی بیمارستان‌ها و واحدهای بهداشتی مستهلک و فرسوده، انعقاد ۴۶ قرارداد عمرانی از دی ماه ۱۴۰۱ تا پایان سال ۱۴۰۲ و افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های مختلف، بخشی دیگر از خدمات دولت سیزدهم در حوزه سلامت گیلان است.

کاهش مخاطرات زیست محیطی به دلیل فرسوده بودن زیرساخت‌های تصفیه فاضلاب بخش دیگی از خدمات دولت شهید رئیسی در گیلان است.

اجرایی شدن طرح درمان رایگان کودکان زیر هفت سال همگام با سراسر کشور نیز از جمله رهاوردهای دولت شهید رئیسی در حوزه سلامت گیلان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × پنج =