جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان در سطح بین الملل برگزار شود

0 3

جلسه شورای سیاست گذاری سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با حضور حمید نیلی احمد آبادی «مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی»، امیرحسین طاهری «مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان» مهدی حاجیان «مدیر دبیرخانه دائمی جشنواره‌های نمایشی»، محمد علی صادق حسنی «رییس انجمن نمایش استان گیلان»، رضا زنده دل «شهردار» محمد ایدرم «رییس» و اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان، ابراهیم رامین فر «سرپرست اداره ارشاد» در سالن جلسات شهرداری لاهیجان برگزار شد.

عصر کاسپین/ رضا زنده دل شهردار لاهیجان در این جلسه با قدردانی از بنیانگذاران جشنواره تئاتر خیابانی شهروند و برگزار کنندگان جشنواره در ادوار مختلف گفت: جشنواره تئاتر خیابانی شهروند یکی از مطالبات مردم شهر و هنرمندان لاهیجان است و پس از ۱۲ دوره انتظار این است که امسال این جشنواره با کسب تجربیات گذشته متفاوت‌تر و در سطح بالاتر برگزار شود.

وی با قدردانی از حمایت فرمانداری و اعضای شورای شهر و حمایت دستگاههای نظارتی و امنیتی افزود: شهر لاهیجان دارای ظرفیت بسیاری برای اجرای جشنوارهای مختلف در سطح ملی و بین المللی است و امسال آمادگی داریم جشنواره تئاتر شهروند را گسترده‌تر و با حضور گروه‌های بین المللی برگزار نماییم.

حمید نیلی احمد آبادی «مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» در این جلسه با بیان اینکه جشنواره‌ای که به دوره سیزدهم رسیده بیانگر این است که تاکنون کار به درستی انجام شده است و دوباره برای برگزاری آن لحظه شماری می‌شود.

وی گفت: این جشنواره جزء تقویم رسمی تئاتر کشور است و ما موظف هستیم در کنار مجموعه مدیریت شهری باشیم و از شهردار و اعضای شورای شهر لاهیجان برای حمایت از این جشنواره قدردانی می‌نمایم.

امیرحسین طاهری «مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان» هم در این جلسه با تشکر از همراهی مدیریت شهری لاهیجان برای برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند گفت: دیدگاه ما نسبت به تئاتر، دیدگاه مقام معظم رهبری است که تئاتر منبر است و منبری فراتر از منبرها می‌باشد.

طاهری با قدردانی از محمد علی صادق حسنی برای معرفی ظرفیت‌های هنر نمایش گیلان در سطح کشور اضافه کرد: پرچم داران هنرهای نمایشی گیلان در کشور پرچم دار بودند و وظیفه خود می‌دانیم از هنرمندان حمایت ویژه کنیم.

وی گفت: امسال هم در کنار اداره کل هنرهای نمایشی و شهرداری لاهیجان برای برگزاری مطلوب‌تر این جشنواره تلاش خواهیم کرد.

محمد ایدرم «رییس شورای اسلامی شهر لاهیجان» هم در این جلسه گفت: شهر لاهیجان سالهاست به عنوان یکی از پایگاههای حوزه تئاتر خیابانی کشورشناخته شده و به یقین زحمات زیادی توسط اعضای شورای شهر و شهرداران لاهیجان تا کنون کشیده شده تا این نهال به یک درخت تنومند تبدیل شود و این اتفاق خوب فرهنگی در تقویم کشوری ثبت شود و دوام داشته باشد.

وی افزود: انتظار داریم جشنواره امسال در سطح بین المللی برگزار شود چرا که مطالبه شهروندان و هنرمندان این است و اعضای شورای شهر نیز در حمایت از این جشنواره، بودجه بیشتری را اختصاص می‌دهند.

ایدرم گفت: انتظار می‌رود این دوره از جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان پربارتر از گذشته، با کیفیت بیشتر و با پیام‌های بهتر در این شهر برگزار شود.

وی خواستار پوشش بیشتر رسانه‌ای این جشنواره شد و افزود: لاهیجان به لحاظ فرهنگی در سطح بالایی قرار دارد و مردم انتظار دارند جشنواره به بهترین شکل ممکن اجرا شود.

رئیس شورای شهر از شهردار لاهیجان که در کنار فعالیتهای عمرانی، دغدغه فرهنگ و هنر داشته و پیش قدم در برگزاری جشنواره‌های مختلف در لاهیجان بوده، قدردانی کرد.

محمد علی صادق حسنی دبیر اجرایی جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان و رییس انجمن نمایش استان هم در این جلسه گزارشی از جشنواره دوره قبل ارائه کرد و افزود: جای دارد از شهردار و مدیریت شهری و مدیرکل ارشاد استان و مدیر کل هنرهای نمایشی برای حمایت از برگزاری این جشنواره قدردانی نمایم.

وی گفت: رضا زنده دل، شهردار لاهیجان در سال‌های اخیر به شدت از جشنواره حمایت کرد و اعضای شورای شهر هم همیشه پای کار بودند.

وی اضافه کرد: امسال تلاش خواهیم کرد این جشنواره با بهترین شرایط برگزار شود.

در این جلسه لوح سپاس محمود سالاری «معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی» برای برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان از سوی حمید نیلی مدیرکل هنرهای نمایشی به رضا زنده دل، شهردار لاهیجان اهدا شد.

در پایان این جلسه تفاهم نامه سه جانبه سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان توسط حمید نیلی احمد آبادی «مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی»، امیرحسین طاهری «مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان» و رضا زنده دل «شهردار» امضا و تبادل شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − 15 =