جهش آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با راه‌اندازی دوره MBBS

0 3

آغاز به کار دوره MBBS برای دانشجویان بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی گیلان می‌تواند فصل دیگری از فضای رو به رشد و تعالی را در نظام آموزش عالی و در راستای آن به جذب دانشجویان خارجی و توریسم آموزشی در تاریخ نظام سلامت ایران، باز کند.

عصر کاسپین/ آموزش یکی از رکن‌های توسعه در جوامع امروزی به شمار می‌رود و گسترش مقوله آموزش می‌تواند ابزاری برای توسعه روابط سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شود.

گیلان به لحاظ قرار گرفتن در موقعیت ژئوپلیتیک منطقه و همچنین هم‌جواری با کشورهای حاشیه کاسپین یکی از استان‌های خاص و بالقوه در توسعه آموزش بوده و می‌تواند ابزار قدرتمندی در توسعه روابط بین‌الملل ازجمله تحکیم و تقویت بنیان‌های سیاسی و اقتصادی در دولت‌ها و ملت‌های باشد.

استان گیلان به لحاظ برخورداری از توانمندی‌های علمی منحصربه‌فرد و کم‌نظیر نیز از مناطق جذاب برای حضور دانشجویان خارجی است و دانشگاه‌های استان ازجمله دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی سال‌های اخیر توانسته توجه فراگیران علوم و فنون خارجی را به خود جلب و سهم به سزایی در جذب دانشجویان خارجی و ارزآوری داشته باشد.

کمتر از یک سال اخیر بود که نام دانشگاه علوم پزشکی گیلان در فهرست رتبه‌بندی تایمز به همت مدیریت بین‌الملل دانشگاه نمایه و آغازی برای جهش آموزشی در این قطب علمی شمال کشور شد.

اخیراً نیز در بیست و هشتمین جلسه کمیته تطبیق و متناسب‌سازی برنامه‌های آموزشی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با آغاز به کار دوره MBBS برای دانشجویان بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، موافقت شد که این امتیاز بالقوه می‌تواند فصل دیگری از فضای رو به رشد و تعالی را در نظام آموزش عالی و در راستای آن به جذب دانشجویان خارجی و توریسم آموزشی در تاریخ نظام سلامت ایران، باز کند.

مقطع MBBS به معنای کارشناسی پزشکی و کارشناسی جراحی است و هدف از این دوره، تمرکز بر روی پرورش افرادی با سپری کردن یک دوره کارشناسی حرفه‌ای و آماده شدن برای حرفه پزشکی است.

دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان می‌گوید: «با راه‌اندازی دوره MBBS طبق موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظرفیت پذیرش و آموزش ۷۵ نفر از دانشجویان خارجی رقم می‌خورد که در جای خود قابل‌توجه و درخور تحسین است.»

به گفته وی، دانشگاه علوم پزشکی گیلان در تلاش است تا با تقویت زیرساخت‌های رفاهی و پشتیبانی، شرایط حضور دانشجویان خارجی را در حوزه آموزش بین‌الملل تقویت و تسهیل کند.

افزایش کمی و کیفی جذب دانشجوی بین‌المللی نیازمند تعامل، هم‌افزایی و همت مضاعف جمعی به‌ویژه با مشارکت بخش بیرونی است که خوشبختانه طی سال‌های اخیر شرایط لازم و مکفی برای افزایش حضور دانشجویان خارجی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، فراهم‌شده و باید منتظر جهش توسعه آموزش به دانشجویان بین‌الملل در شمال ایران بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + 15 =