در جلسه شورای شهرستان رشت عنوان شد؛ واگذاری رایگان زمین به روستائیان /۸۰ درصد از روستای پستک در تملک فرودگاه رشت قرار می گیرد

0 21

جلسه شورای شهرستان رشت عصر دوشنبه با حضور فرماندار رشت ، مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی گیلان و اعضای این شورا برگزار شد.
عصرکاسپین ، اختصاصی/رئیس شورای شهرستان رشت با اشاره به انتخابات پیش رو عنوان داشت :در انتخابات در درجه اول نقش مشارکت و بعد بحث انتخاب اصلح بسیار حائز اهمیت است .

مجید عزیزی در این جلسه گفت: یاد و خاطره همه شهدا خصوصا  شهدای خدمت را گرامی میداریم،  که به اذعان همگان، ایشان مظلومانه وارد کارزار ریاست جمهوری شد و شهید از میان ما رفتند .
ضایعه این حادثه ناگوار قطعا گریبان گیر کشور خواهد بود، چرا که سبک مدیریت خاص و مردمی بون ایشان در فقدانشان سبب ایجاد خلا شده است.

 
درسته عزیزانی در عرصه رقابت آمادند اما هیچ کدامشان نمیتوانند راه و روش و مسلک ایشان را در افتادگی و خدمت به مردم داشته باشند.
 
چقدر خودشان را وقف ولایت میکردند، ایشان الگویی بود برای همه ما .

وی افزود: انتخابات را در پیش رو داریم ، نقش شما در مشارکت مردم در انتخابات بسیار تاثیرگذار است .
در انتخابات در درجه اول نقش مشارکت و بعد بحث انتخاب اصلح بسیار حائز اهمیت است .

رئیس شورای شهرستان رشت اظهار داشت: تبریک ویژه به شورای شهر خشکبیجار و شورای بخش لشت نشا داریم که به عنوان شورای برتر معرفی شدند.
خوشحالیم که شهر رشت موفق به کسب دو سهمیه از این عناوین شد.

عزیزی خاطر نشان کرد: اعضای شوراها خط مقدم پاسخگویی به مردم و رسیدگی به مشکلات آنها هستند و همچنین پشتیبان مدیران حاکمیتی و دستگاه های اجرایی هستند و همپوشانی این دو مجموعه میتواند به منجر به کاهش مشکلات بشود.

حامد دائمی مدیرکل بنیاد مسکن گیلان عنوان داشت: در اجرای طرح هادی در روستاهای سطح استان در ۳سال از اعتبارات عمرانی ۱۴۸ میلیارد تومان برای اجرای پروژه های عمرانی در قالب ۸۷ پروژه کار انجام شده که با
اولویت اجرای آسفالت بوده که تقریبا  ۱۰۰ کیلومتر از روستاهای سطح استان بالغ بر ۴۲۰هزار مترمربع اجرای آسفالت با هم افزایی مردم روستا، دهیاران و شوراها منجر به اتفاقات خوب شده است.

وی افزود: نگاه ما این است که در بخشی از روستاهایی که خدمات کمتری انجام شده یا بنیاد مسکن به لحاظ اجرای طرح های هادی اقدامی انجام نداده حتما با هماهنگی همکاران و بخش ها به این روستاها خدمات ارائه شود.

دائمی اظهار داشت: زمانی که وارد استان شدیم ، شاخص اجرای طرح های هادی حدود ۴۷ درصد بود که در حال حاضر بالغ بر ۵۶ درصد شاخص اجرای طرح های هادی هست که امیدواریم به رشد خوبی برسد

مدیر کل بنیاد مسکن گیلان عنوان داشت: متاسفانه باتوجه به طرح توسعه فرودگاه رشت بالغ بر ۷۰ تا ۸۰ درصد از روستای پستک در تملک فرودگاه قرار می گیرد چون در حال حاضر هواپیماهای غول پیکر قابلیت فرود در این فرودگاه را ندارند لذا برای این مورد باید تصمیم استانی گرفته شود که مکاتبات آن صورت گرفته است.

دائمی گفت: روستای بالای ۲۰ خانوار بدون طرح هادی در رشت نداریم
۱۰۷ روستا نیاز به بازنگری مجدد دارد که باید اعتبارات آن تامین بشود.

در تهیه و بازنگری طرح های هادی طی ۳ سال تقریبا ۱۲میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تخصیص اعتبار داشتیم که ۶۲ روستا بازنگری شده و یک روستا هم تعیین حدود شده که بخش عمده ای هم ابلاغ شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان اظهار داشت :در راستای نهضت ملی مسکن سیاست دولت در اواخر سال ۱۴۰۲ تامین زمین در روستاها به صورت دهکده های شهری و واگذاری زمین به عزیزانی که در سامانه تم ثبت نام کردند ، تسهیلات تعلق می گیرد.
در روستاهای اطراف رشت زمین هایی شناسایی شده و توافقات صورت گرفته و عنقریب واگذاری ها انجام می شود.

وی افزود: یک سوم از این عرصه هایی که تغییر کاربری میشود برای روستائیانی است که در همان روستا زندگی می کنند و فاقد زمین و مسکن هستند که زمین به صورت رایگان ۹۹ ساله واگذار میشود.

برای شناسایی متقاضیان با دهیار و بخشدار روستا مکاتبه می شود و اسامی متقاضیان دریافت می شود و اسامی در سامانه تم ثبت نام می شود و طبق اولویت اول به ساکنان روستا و بعد از طریق سامانه تم به متقاضیان روستاهای اطراف یا شهرهای اطراف همان روستا زمین واگذار میشود.

این مسئول یادآور شد: هر قطعه زمین به دونفر و دوفقره تسهیلات مسکن روستایی که ۳۵۰ میلیون تومان با کارمزد ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله است یا متقاضی می تواند از تسهیلات نهضت ملی ۵۵۰ میلیون تومانی با کارمزد ۱۸ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله به متقاضیان واگذار شود.

در ادامه جلسه اعضای شورای شهرستان مشکلات مناطق خود را بیان کردند؛

محمد نیک خو شهرستانی :در بخش خشکبیجار طرح هادی فقط ۲۰۰۰متر مربع انجام شده بود ،
زمین کم است و زمین ها تبدیل به ۲۰۰ متری شده است و قابلیت دریافت پروانه برای زمین های ۲۰۰ متری وجود ندارد. چون در طرح هادی اخذ پروانه برای زمین های ۲۵۰ متری تعریف شده است .

سعید ابراهیم زاده عضو شورای شهر کوچصفهان عدم انتخاب پیمانکار نقشه برداری برای صدور سند را از مشکلات شهر کوچصفهان عنوان داشت و در ادامه گفت:

ما بزرگترین بازار دام شمال کشور را داریم ، که داخل محدوده شهر و خارج از طرح است و بلاتکیف مانده نه محدوده شهر است نه محدوده روستا ، البته ساختار آن ساختار روستایی است و از همه استان ها افراد برای خرید و فروش دام به آنجا می آیند .
متاسفانه خیلی از مسائل را نتوانستیم بواسطه عدم اخذ سند انجام بدهیم، از جمله عدم امکان استقرار دام پزشک که گرفتن مجوز حضور دام پزشک مستلزم وجود سند بود که متاسفانه سند نداریم و فعلا تعاملی توانستیم دامپزشک را در آنجا مستقر کنیم.

لازم به ذکر است در این جلسه پس از رای گیری سید قاسم میرحسینی به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی و حقوقی شورای شهرستان رشت انتخاب شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 3 =