دشت بزرگ در جلسه عبور موفق از اوج بار: با اجرای پروژه‌های حیاتی و ضروری، شبکه برق گیلان پایدار خواهد بود

0 4

نشست گذر از پیک بار تابستان ۱۴۰۳ با حضور دکتر مصطفی رجبی مشهدی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت توانیر و با حضور مدیران عامل صنعت برق گیلان برگزار شد.

عصر کاسپین/ مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: نیروگاه های مولد مقیاس کوچک ظرفیت بسیار خوبی برای عبور از اوج بار تابستان جاری است اما چالشی که در این خصوص وجود دارد این است که قرارداد تضمینی خرید انرژی برق از این نیروگاه ها تمام شده و برای بهره مندی از این ظرفیت بزرگ، باید در خصوص خرید انرژی برق تولیدی این نیروگاه ها در اسرع وقت تعیین تکلیف و برنامه ریزی های لازم انجام گیرد.
همچنین در این نشست رجبی مشهدی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت توانیر خاطرنشان کرد: چالشهای تامین برق پایدار در دوران گذار انرژی یکی از ١٠ اولویت اصلی برنامه های توسعه ای کشور است که تدارکات خاصی برای آن پیش بینی شده است.
وی افزود: با توجه به رشد فزاینده مصرف برق در سال‌های اخیر، عبور موفق از اوج مصرف تابستان پیش رو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، از این رو لازم است با برنامه ریزی دقیق و اتخاذ تدابیر لازم، از بروز هرگونه خاموشی و کمبود برق در این ایام جلوگیری کنیم.
رجبی مشهدی بر اجرای صحیح برنامه مدیریت بار صنایع تاکید کرد و گفت: باتوجه به سهم بسزای صنایع در مصرف برق کل کشور، ضروری است پایش مصرف این دسته از مشترکان و اجرای دقیق تفاهم نامه ها بمنظور مدیریت بار در استان ها با دقت انجام شود.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت توانیر اظهار داشت: مدیران صنعت برق کشور باید برای جلب مشارکت همگانی در اجرای برنامه های مدیریت مصرف اهتمام ویژه داشته باشند و مسئولان استانی را باصنعت برق در این موضوع مهم و حیاتی همراه کنند.
وی با اشاره به ابلاغ ١٨٠ اقدام از سوی وزارت نیرو برای مدیریت مصرف برق در اوج بار تابستان اضافه کرد: اجرای دقیق و نظارت بر اجرای این اقدامات در سطح کشور برعهده شرکت های برق منطقه ای و توزیع برق است و ضروری است با همکاری و تعامل هر چه بیشتر این برنامه ها پیش برده شود.
رجبی مشهدی تاکید کرد: نیروگاه های تولید پراکنده و انرژی های تجدیدپذیر به ویژه نیروگاههای خورشیدی باید به سرعت در مدار تولید قرار گیرد ، چرا که بیشترین میزان تولید این نیروگاهها زمانی است که ما بیشترین ناترازی را داریم که به این طریق می توان ناترازی موجود را کنترل کرد.
رجبی افزود: حدود ٣٣ درصد از کل برق تولیدی کشور که معادل ٣٢ تا ٣٣ هزار مگاوات است، توسط بخش خانگی مصرف می شود که این میزان در ساعت اوج بار تابستان به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی به ۵٠ درصد می‌رسد که عدد بسیار بزرگی محسوب می‌شود. از این رو توصیه می‌شود در ساعات اوج بار مشترکان خانگی حتی المقدور از وسایل برقی پرمصرف نظیر اتو، جاروبرقی، ماشین لباسشویی و یا ظرفشویی استفاده نکنند.
وی خاطرنشان کرد: طرح های وزارت نیرو و شرکت توانیر برای گذر از پیک مشوق محور هستند و امسال با اجرای همزمان طرح‌های پاداش صرفه جویی و پویش با انرژی که در آن جوایز بسیار جذابی برای مشترکان خانگی در نظر گرفته شده است، هدف گذاری ١۵ درصدی کاهش مصرف برق محقق خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه در قالب این پویش ضمن تشویق مردم به استفاده درست از انرژی برق، راه‌اندازی سایت و اپلیکیشنی با همین نام نیز راهکارهای مصرف درست برق را به مردم آموزش می‌دهد.
رجبی با ذکر این نکته که مشترکان می‌توانند از طریق وب اپلیکیشن Ba-energy.ir در جریان این پویش قرار بگیرند، تصریح کرد: در کنار جوایز گسترده‌ای که برای تقدیر از فعالان این پویش در نظر گرفته شده، محتواهای متنوعی برای آموزش راهکارهای مصرف بهینه برق در وب اپلیکیشن با انرژی قرار گرفته است.
وی با اشاره به طرح‌های تشویقی صرفه جویی در مصرف برق، از اختصاص قبض برق رایگان به مشترکانی که مصرف برقشان را کاهش می دهند، خبر داد و خاطرنشان ساخت: مشترکان متناسب با میزان کاهش انرژی، امتیاز دریافت می‌کنند و با شرکت در قرعه‌کشی از جوایز ارزنده ای مانند خودرو، لوازم خانگی و کالای دیجیتال بهره مند می شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 1 =