فرماندار رشت در مراسم تجلیل از مدیران روابط عمومی فعال شهرستان؛ توجه به حوزه روابط عمومی؛ شاخص ارزیابی مدیران/ مدیرانی که حوزه روابط عمومی را جدی می‌گیرند عملکرد موفقتری دارند

0 4

فرماندار رشت با بیان اینکه یکی از شاخص‌های ارزیابی مدیران ادارات توجه به حوزه روابط عمومی است، گفت: قطعا مدیری که بتواند روابط عمومی شایسته‌ای منصوب کند، موفق‌تر عمل خواهد کرد.

عصر کاسپین/ مهندس کیا عاشوری در آیین تجلیل از روابط عمومی ۲۲ دستگاه اجرایی شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش های و زحمات همکاران حوزه روابط عمومی اظهار کرد: همکاران حوزه روابط عمومی تلاش زیادی می‌کنند تا عملکردها و واقعیات ادارات را انعکاس دهند، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مخاطبان اهمیت بسیار دارد.

فرماندار رشت افزود: مدیری که درک درستی از جایگاه روابط عمومی داشته باشد، موفق است. امروز دنیا در قالب مراکز تصمیم گیر و تصمیم ساز نقش روابط عمومی را در جنگ تمدنها و باورها ایفا می‌کنند. در سطح کلان امروز در قرن ۲۱ که پیشرفت به دقیقه نمی‌رسد و ابزار و امکانات تعیین کننده اتفاقات در جوامع هستند، به نوعی دشمن از این ابزار برای مدیریت ادراک اجتماعی استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: انتقال مفاهیم و باورها به نوعی سرعت گرفته و همه به سرعت مطلع می‌شوند، باید بسیار از فرصت و نقش اطلاع رسانی روابط عمومی ها استفاده کنیم و واقعیات را به درستی انتقال دهیم.

عاشوری با اشاره به اهمیت نقش روابط عمومی در ادارات گفت: روابط عمومی به عنوان یک هنر مطرح است و فعالین این حوزه هنرمندانه به انتقال اطلعات می‌پردازند، در ارائه عملکرد ادارات اگر به خوبی عمل کنیم، منجربه تقویت نظام می‌شویم و عملکرد خوب نظام هم باعث بالندگی، اقتدار ملی و شکوفایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روابط عمومی قلب تپنده و پیشانی هر اداره است، بیان کرد: مدیرانی که حوزه روابط عمومی را جدی می‌گیرند در عملکردها هم موفق تر هستند، برخی ادارات عملکرد موفقی دارند اما چون روابط عمومی فعالی ندارند، عملکردشان به چشم نمی‌آید.

*کم توجهی به حوزه روابط عمومی آسیبزاست

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر اینکه کم توجهی به حوزه روابط عمومی آسیبزاست، ادامه داد: مدیران باید در انتخاب روابط عمومی دقت کرده و افراد خوشفکر، خلاق و پویا را منصوب کنند، زیرا روابط عمومی خلاق و پویا در همه امور مانند مشاور به مدیر در جهت تقویت اهداف سازمان کمک می‌کند.

عاشوری با بیان اینکه یکی از شاخص‌های ارزیابی مدیران ادارات توجه به حوزه روابط عمومی است، خاطرنشان کرد: ارتباط مدیر و روابط عمومی باید دوسویه باشد، قطعا مدیری که بتواند روابط عمومی شایسته‌ای منصوب کند، موفق‌تر عمل خواهد کرد.

وی با اشاره به توفیقات دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف، تصریح کرد: ثبات اقتصادی، گسترش روابط بین المللی، احیای صنایع راکد، ارتقای رتبه بندی فرهنگیان، اقتدار ملی از جمله اقدامات دولت سیزدهم در طول مدت دو سال و ۱۰ ماه خدمت بوده است، حتی ساماندهی سایت زباله سراوان و احیای رودخانه های گوهررود و زرجوب از جمله توفیقات سفر اول شهید جمهور به استان بود.

وی با بیان اینکه اخلاص در عمل باعث عزت افراد می‌شود همانگونه که شهید جمهور بودند، گفت: امروز ما در نظام بین الملل از اقتدار بی سابقه ای برخورداریم که مرهون تلاش‌های شهید آیت الله رئیسی است، این اقتدار به پاس تلاش‌ها و خون شهداست که پای انقلاب ریخته شده است.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به در پیش بودن انتخابات گفت: انتخابات معیار سنجش سیاست‌های استکبار جهانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، هرچقدر حضور ما مسنجم تر و با عظمت تر باشد، استکبار عقب نشینی می‌کند.

عاشوری خطاب به روابط عمومی‌ها تاکید کرد: روابط عمومی‌ها نسبت به مناسبت‌ها و موضوعات اقتدار آفرین بی تفاوت نباشید و فضاسازی در ادارات را مدنظر قرار دهید.

وی با استقبال از تشکیل شورای روابط عمومی در شهرستان رشت، گفت: این شورا می‌تواند با تصمیم سازی درست و اقدامات عملی، منجربه فعال شدن روابط عمومی و ارائه عملکرد قوی ادارات شود.

مجید محمدپور استاد علوم ارتباطات و جناب سرهنگ مهدی پارسا رییس سازمان بسیج رسانه گیلان، از دیگر سخنرانان این مراسم بودند که به ارائه دیدگاه های خود در حوزه جهاد تبیین، امید آفرینی و رسالت روابط عمومی ها در عصر حاضر، پرداختند.

گفتنی است در پایان این مراسم از ۲۲ مسئول روابط عمومی دستگاه های خدمات رسان که با همراهی مدیران خود در این برنامه حضور داشتند، توسط فرماندار رشت تجلیل به عمل آمد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + دو =