مدیرکل میراث فرهنگی گیلان: هرگونه تغییر کاربری تاسیسات گردشگری اکیدا ممنوع است

0 2

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: یگان های حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سراسر استان گیلان موظف هستند طی پایش و بازدید میدانی در خصوص اماکنی که زمین هایی را از گردشگری به مسکونی تبدیل کردند، گزارش ارائه دهند تا اداره کل میراث فرهنگی فرآیند قانونی را انجام دهد.

عصر کاسپین/ ولی جهانی در خصوص تغییر کاربری تاسیسات گردشگری اظهار کرد: در سنوات گذشته مشاهده شده برخی افراد اقدام به تغییر کاربری زمین های گردشگری به اماکن عمومی و یا مسکونی می کنند که این امر توسط اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حال پیگیری است و در صورت مشاهده اقدامات قانونی برای آن انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان افزود: انتظار داریم مردم عزیز، دستگاه های اجرایی، مراکز پژوهشی و دانشگاه ها هرگونه تغییر کاربری در خصوص مربوط به اماکن و زمین های گردشگری که اکیدا ممنوع اعلام شده را گزارش کنند زیرا بدون نظر کارشناسان اداره‌کل میزاث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همچنین کمیسیون های مربوطه، هرگونه تغییر کاربری ممنوع است و در صورت مشاهده برخورد قانونی خواهد شد.

او بیان کرد: یگان های حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سراسر استان گیلان موظف هستند طی پایش و بازدید میدانی در خصوص اماکنی که زمین هایی را از گردشگری به مسکونی تبدیل کردند، گزارش ارائه دهند تا اداره کل میراث‌فرهنگی فرآیند قانونی را انجام دهد.

جهانی ضمن قدردانی از همکاری سازمان بازرسی گیلان و همچنین رئیس کل دادگستری استان در بحث برخورد قاطع با هرگونه تغییر کاربری اراضی گردشگری، تصریح کرد: فرآیند خیلی خوبی برای برخورد با تغییر کاربری از گردشگری به مسکونی و یا بالعکس در حال تدوین است، پیشنهادات و راهنمایی‌های در این زمینه به این اداره کل ارائه شده که جا دارد از استاندار گیلان تشکر کنم که دغدغه گردشگری در استان را دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان گفت: لازم است این نکات را یادآوری کنم اماکنی با کاربری گردشگری وجود دارد که توسط بعضی از دستگاه‌ها اقدام به ویلا سازی شده‌است، در اینجا هشدار می دهیم حتما باید کاربری براساس ضوابط میراث‌فرهنگی به حالت اولیه برگردد.

او تاکید کرد: به برخی از افرادی که اقدام اخذ به مجوز یا موافقت اصولی از اداره کل میر اث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی می کنند،پیشنهاد می کنم در حین اجرای آن برنامه یا مجموعه، براساس ضوابط میراث‌فرهنگی حتما نکات لازم را مورد نظر داشته باشند و براساس نقشه های تایید شده اقدام کنند، زیرا مواردی داریم که موافقت اصولی از این اداره کل اخذ کردند ولی متاسفانه برخلاف ضوابط میراث‌فرهنگی ساخته بودند که در پایان کار به مشکلات عدیده ای برخورد خواهند کرد.

جهانی گفت: افرادی که اقدام به اخذ زمین ملی و یا هر مکانی که در آن قرار است تاسیسات گردشگری ساخته شود کرده‌اند، هم باید در مهلت مقرر نسبت به احداث آن براساس ضوابط میراث‌فرهنگی اقدام کنند و هیچگونه موارد یا گزینه هایی که زمان بر باشد مورد تایید اداره کل میراث‌‍فرهنگی استان نیست و در صورتی که در موعد مقرر نسبت به ساخت تاسیسات گردشگری در پروژه مذکور اقدام نکنند این اداره‌کل به ناچار و بر اساس قانون نسبت به خلع ید آن سرمایه‌گذاری اقدام می کند و تمامی هزینه های آن را از طریق دولت واریز خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − پنج =