معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای گیلان: عملیات اجرایی پروژه افزایش ظرفیت پست لیسار آغاز شد

0 3

با توجه به رشد بار روزافزون و تامین برق پایدار منطقه لیسار شهرستان تالش، پروژه افزایش ظرفیت پست لیسار آغاز گردید.
محمد افتخاری معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه این طرح از پروژه های ضروری شرکت می باشد،گفت: پروژه افزایش ظرفیت پست لیسار با هدف افزایش ضریب اطمینان شبکه و برقرسانی پایدار به مشترکان شهر لیسار و حومه در حال اجرا می باشد.

عصر کاسپین/ معاون طرح و توسعه ضمن اشاره به احداث پست تازه تاسیس لیسار، افزود: با توجه نیاز منطقه لیسار، پست ۶۳.۲۰ کیلوولت لیسار در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری رسید اما رشد و توسعه سریع شهرنشینی و مراکز صنعتی موجب شد تا این پست نتواند پاسخگوی تامین برق منطقه لیسار باشد.
وی افزود: برای تامین پایدار انرژی برق و برآورده ساختن نیاز منطقه به انرژی برق، پروژه افزایش ظرفیت پست لیسار کلید خورد و ۱ دستگاه ترانسفورماتور ۳۰ مگاولت‌آمپر جایگزین ۱ دستگاه ترانسفورماتور ۱۵ مگاولت‌آمپر موجود خواهد شد و ظرفیت توان الکتریکی پست، ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به نقش موثر این پروژه در رونق و توسعه منطقه لیسار، تصریح کرد: با اجرای این پروژه ظرفیت بخش فوق توزیع از ۱۵ مگاولت‌آمپر به ۳۰ مگاولت‌آمپر افزایش خواهد یافت و پیش بینی می شود این طرح قبل از اوج بار سال جاری در مدار قرار گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 3 =