گرمای گاز به ۹ شهر و ۱۳۰ روستای سیستان و بلوچستان رسید

0 6

آیین بهره‌برداری رسمی از گازرسانی به ۹ شهر و ۱۳۰ روستا در استان سیستان و بلوچستان روز پنجشنبه، ۱۷ خرداد با دستور محمد مخبر، سرپرست ریاست‌جمهوری به‌صورت ویدیوکنفرانس و با حضور جواد اوجی، وزیر نفت، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی و مدیران ارشد صنعت گاز در استان سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید.

عصر کاسپین/ بنا بر این گزارش، مجموع سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای تکمیل پروژه‌های گازرسانی به این ۹ شهر، ۵۴۸ میلیارد تومان بوده و هزار و ۶۷۲ کیلومتر شبکه‌گذاری نیز اجرایی شده است.
همچنین، حدود ۵۰۰ میلیارد تومان نیز هزینه گازرسانی به ۱۳۰ روستا بوده که در مجموع این شهرها و روستاها، بیش از ۶۹ هزار خانوار از گاز طبیعی بهره‌مند شدند.
این گزارش می افزاید: وزارت نفت و صنعت گاز در دولت سیزدهم همسو با اهداف راهبردی خود به‌منظور تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و توجه به مناطق کم‌برخوردار کشور، پروژه‌های گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان را شتاب دادند؛ به طوری که اکنون در آستانه سه سالگی این دولت، گازرسانی به ۹ شهر و ۱۳۰ روستای این استان تکمیل شده است.
گفتنی است، عملیات اجرایی گازرسانی به ۲۰ شهر و ۳۵۰ روستا نیز در حال اجراست.
شایان ذکر است که درمجموع، ۵ هزار و ۵۸۶ کیلومتر شبکه گاز نیز در این استان اجرایی شده که ۲ هزار و ۳۱۵ کیلومتر آن در دولت کنونی انجام شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.