امکان ثبت حوادث ناشی از کار به صورت غیرحضوری فراهم گردید

0 17

مدیرعامل این سازمان با صدور بخشنامه ای ضمن الحاق دو بند به بخشنامه شماره ۱۶ امور فنی بیمه شدگان ، با هدف روانسازی امور و تسهیل شرایط استفاده از حوادث ناشی از کار ، از امکانات فراهم شده بابت ثبت گزارش حادثه توسط کارفرما به شکل غیرحضوری خبر داد .

عصر کاسپین/ بر این اساس با توجه به بستر فراهم شده از این پس کارفرمایان می توانند از طریق مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir و با ورود به منوی کارفرمایان در بخش خدمات کارفرمایان ، منوی اعلام حادثه بیمه شده را انتخاب و نسبت به ثبت و اعلام حادثه اقدام نمایند .

شایان ذکر است در این بخشنامه پیش بینی گردیده که به منظور پیشگیری از تضییع حقوق احتمالی بیمه شدگان حادثه دیده در مواردی که کارفرما از انعکاس حادثه خودداری نماید امکان اعلام گزارش به صورت غیرحضوری برای بیمه شدگان شاغل در کارگاه های مشمول از طریق سامانه مذکور در منوی بیمه شدگان بخش امور بیمه شدگان میسر خواهد بود .

خاطر نشان میسازد مطابق قانون کارفرما مکلف است در زمان وقوع حادثه ضمن انجام اقدامات ضروری درمانی برای بیمه شده ، گزارش مربوطه را ظرف سه روز به تامین اجتماعی اعلام نماید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.