رضویان رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای شهر رشت: بعنوان تنها شهر ایران که کمیسیون توسعه پایدار در آن فعال است به جمع چند شهر ویژه با الگوی بهره گیری از اطلس جامع سرمایه گذاری پیوسته ایم

0 5

سید حسین رضویان رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای رشت در جلسه این کمیسیون گفت :به عنوان تنها شهر ایران که کمیسیون توسعه پایدار در آن فعال است به جمع چند شهر ویژه با الگوی بهره گیری از اطلس جامع سرمایه گذاری پیوسته ایم.

عصر کاسپین/ وی در خصوص نگارش اطلس جامع سرمایه گذاری افزود:تاکید می‌کنم در نگارش اطلس، شهر انسان محور به طور جدی دیده شود.
عضو شورای شهر بیان داشت:نگارش اطلس می‌بایست واقع نگرانه باشد تا بسته های سرمایه گذاری منجر به نتایج اجرایی گردیده و از مغایرت های حقوقی به دور باشد.
رضویان در ادامه بیان داشت: با توجه به تاکیدات گذشته و خواست عمومی شهروندان در خصوص تالاب عینک به شکل ویژه تدابیر لازم اندیشیده و بسته ویژه سرمایه گذاری گردشگری آبی در آن اجرایی گردد.
رئیس کمیسیون توسعه پایدار در انتها گفت: تاکید می کنم ارکان شهرداری رشت به ویژه اداره املاک در ارائه اطلاعات لازم و همراهی با سازمان سرمایه گذاری برای نگارش اطلس جامع سرمایه گذاری همکاری مجدانه و مسئولانه داشته باشند.

ناصر عطایی رئیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری رشت بیان داشت: شهرداری رشت یکی از بهترین کارهایی که می توانست انجام دهد تا بیشترین بهره برداری را داشته باشد نگارش اطلس سرمایه گذاری بود.

وی با بیان اینکه رشت از معدود شهرهایی است که در زمینه نگارش اطلس سرمایه گذاری کار کرده است افزود: در ابتدا تاکید داشتیم دنبال کار کتابخانه ای نیستیم و به دنبال کاری هستیم که خروجی داشته باشد و اجرایی باشد. با جدیت این موضوع پیگیری شد و نیروهای سازمان دقت بسیار بالایی در نگارش این اطلس داشتند.

ناصر عطایی خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما این است که در نهایت کار خوبی به ما ارائه شود. در فصل های مربوط به مطالعات تا فصل ۵ انجام شده و تحویل داده شده است. به صورت موازی املاکی را تعرفه کردیم تا مطالعاتی در این زمینه نیز انجام شود.

رئیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری رشت با اشاره به پروژه اقامتگاه بوستان ملت و مجموعه رستورانی آن، تصریح کرد: در این پروژه مجموعا ۴۰ کلبه مستقر خواهد شد. مطالعات در این زمینه به پایان رسیده و تیم کمیته فنی نظرات اصلاحی داشتند که مطرح شد و مواردی جزیی مد نظر بود. این مورد لایحه خواهد شد و به زودی به شورا خواهد آمد و با ارزش ۶۰ میلیارد تومان به فراخوان خواهیم گذاشت.
عطایی افزود: دومین مورد رستوران تالاب عینک است که کمتر از یک هفته است به دست سازمان رسیده است و این پروژه نیز دومین مورد است. دهکده سلامت نیز سومین مورد است البته بحث درون سازمانی در این خصوص وجود دارد که فعلا مورد سوم متوقف شده است. نیاز به برگزاری جلسه ای داریم تا این موضوع پیگیری شود.

سید حسین رضویان رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت در پایان به نکاتی اشاره کرد و گفت: رشت تنها شهری در ایران است که کمیسیون توسعه پایدار دارد و در پنج شهر نخست ایران است که نگارش اطلس سرمایه گذاری را در دستور کار دارد. اما تاکید دارم که باید واقعیات در این اطلس دیده شود و منجر به مغایرت های حقوقی نیز نشود.

وی افزود: انتظار دارم شهر انسان محور به طور جدی در تهیه اطلس دیده شود. در خصوص تالاب عین شرایط و بسته ویژه ای دیده شود و این موضوع به تمام ارکان شهرداری رشت به ویژه اداره املاک اطلاع داده شود تا اطلاعات مورد نیاز را به موقع در اختیار سازمان سرمایه گذاری قرار دهند و همکاری ویژه ای داشته باشند.

_قابلیت اجرای پروژه تالاب عینک رشت بدون معارض

محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز با حضور در این جلسه اظهار کرد: برای اینکه در شهر رشت کاری را رقم بزنیم و اقداماتی در راستای مطالبات شهروندان انجام دهیم باید از بخش خصوصی و سرمایه گذاری بهره ببریم و شهرداری ها غالبا بر مبنای درآمد و هزینه پیش می روند که به میزان امورات جاری است.

وی به تدوین اطلس سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت : در دوران فعالیت شورای چهارم رشت ، تلاش هایی در این راستا صورت گرفت و منجر به تهیه دفترچه ای شد اما در نهایت از آن اقدام حتی یک پروژه و یک خروجی مناسب سرمایه گذاری رقم نخورد.

کارگرنیا با تاکید به اینکه در ابتدا باید مدارک و مستندات پروژه های سرمایه گذاری جمع آوری شود تصریح کرد: برای هر پروژه ابتدا اسناد زمین ها، و مجوزها اخذ شود و سپس سازمان سرمایه گذاری به دنبال مشاور و سرمایه گذار برود و از مجموع ۶۴ فرصت سرمایه گذاری در شهر رشت، در بیست مورد مطالعات اولیه صورت گرفته بود که اکنون اعلام می شود در برخی از مطالعات انجام شده مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف شود.

محمدحسین واثق کارگرنیا در خصوص احداث گذر خوراک در رشت افزود: برابر لایحه شهرداری و تصویب شورا مقرر بود در بوستان ملت گذر خوراک احداث شود و در حال حاضر پیشنهاد مشاور ساخت رستوران و کافی شاپ است که از این بابت در تناقض است .

وی با تاکید به اینکه شهر رشت از فرصت های سرمایه گذاری بسیار خوبی برخوردار است گفت: نعمت های بسیاری مثل دو رودخانه و تالاب عینک را در اختیار داریم اما تا کنون شهر رشت به خاطر وجود برخی از ناهماهنگی ها و عدم تعاملات از این دو نعمت خدادادی به خوبی بهره مند نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه رستوران تالاب عینک شاید تنها موردی باشد که بدون معارض قابلیت اجرا دارد تصریح کرد: انتظار ما این است که پروژه های سرمایه گذاری با سرعت بیشتری در این شهر پیگیری و به اجرا برسد و تاکید دارم برای تمامی پروژه ها پیوست فرهنگی نیز دیده شود.

_موانع پیش روی اجرای اطلس سرمایه گذاری برداشته شود

نادر حسینی نایب رئیس کمیسیون توسعه پایدار نیز در این جلسه اظهار داشت: شورا به دنبال این بود بسیاری از موضوعات را با سرمایه گذاری پیش ببرد اما تا به امروز این اتفاق رخ نداده است.

وی افزود: امروز دستور کار ما اطلس سرمایه گذاری است و در ذهن بنده اینگونه تداعی شد که بررسی کنیم هزینه و مدت زمان آن چقدر است و مجموعه اطلاعاتی که در کل شهر بر اساس داده های مناطق وجود دارد را بدانیم و موانع پیش رو را نیز بدانیم تا با کمک شورا این موانع رفع شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.