هدف‌گذاری صمت گیلان برای دستیابی به صادرات ۹۰۰ میلیون دلاری

0 2

تیمور پورحیدری یکی از دو سخنران پیش از خطبه نماز جمعه امروز با بیان اینکه هدف گذاری ما در بخش صادرات امسال، ۹۰۰ میلیون دلار پیش بینی شده است گفت: به عنوان دبیرخانه صادرات غیر نفتی برای افزایش توان و صادرات محصولات باکیفیت داخلی درصدد راه اندازی شرکت های صادراتی هستیم تا در این حوزه متحد عمل کنیم.
عصر کاسپین/ تیمور پورحیدری با بیان اینکه سال گذشته ۸۴۱ میلیون دلار تجارت از این استان انجام شد ، افزود: این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۰ درصد رشد داشت.

وی با بیان اینکه در این استان ۷۳۱ کارت بازرگانی فعال وجود دارد ، گفت: بیش از ۳۱۹ کارت بازرگانی در سال گذشته صادر و موجب افزایش ۳۲ درصدی صادرات استان شد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان در ادامه به‌ منویات رهبر معظم انقلاب و دغدغه‌های ایشان در حوزه اقتصادی و تحقق شعار سال اشاره کرد و افزود: طبق برنامه ریزی در حوزه صنعت و در زمینه انواع واحدهای فولادی و صنایع سلولزی، اوراق فشرده چوبی، پالت سازی، صنایع دارویی، لوازم خانگی، نساجی و کیک و کلوچه از استانهای سرآمد کشور محسوب می شویم.
وی توجه به صنایع مدرن و با تکنولوژی روزآمد را موجب اعلام آمادگی ۱۹۵ واحد برای ورود به عرصه دانش بنیان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۹۵ واحد دانش بنیان در استان فعال هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان در ادامه حوزه معدن را پشتوانه عمران و آبادانی صنایع و کارخانجات و همچنین پروژه های عمرانی دانست و افزود: ۵۱ معدن دارای پروانه بهره برداری در این استان در حوزه مصالح معدنی فعالیت می کنند که ۷۰۰ نفر در این حوزه اشتغال دارند و معادن راکد و فاقد بهره برداری نیز شناسایی شده و ۴۰ معدن راکد سال گذشته به مزایده گذاشته شد و ۲۳ محدوده معدنی در حال واگذاری به سرمایه گذاران است.
تیمور پورحیدری همچنین با بیان اینکه در حوزه صنعت بیش از هزار ۸۹۶ پروانه صنعتی و کارخانه تولیدی در گیلان وجود دارد گفت : ۷۴ هزار و ۹۰۰ نفر در بخش های مختلف در این کارخانه ها مشغول فعالیت هستند.
وی همچنین افزود: در سفر اخیر وزیر صمت به استان ۳ طرح صنعتی بزرگ با مجموع سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۴۲۰ نفر در گیلان به بهره‌برداری رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 + چهارده =