پرداخت بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان انواع مستمری توسط تامین اجتماعی شعبه یک رشت

0 3

در گزارشی عملکردی توسط رئیس تامین اجتماعی شعبه یک رشت ، آمار جمعیت تحت پوشش و تعهدات ریالی و مهمترین اقدامات صورت گرفته در بزرگترین واحدتابعه تامین اجتماعی گیلان تشریح گردید .

عصر کاسپین/ کوروش اشرفی در این گزارش با بیان اینکه بیش از ۷۸۰۰۰ بیمه شده اصلی و افزون بر ۳۱۶۵۰ نفر مستمری بگیر به اتفاق افراد تبعی خود جامعه دویست و یازده هزار نفری افراد تحت پوشش این شعبه را تشکیل میدهند افزود : بر اساس آمار رسمی منتشره استان علیرغم وجود ۲۸ واحد اجرایی در شهرهای مختلف ، تامین اجتماعی شعبه یک رشت به عنوان بزرگترین واحد بیمه ای تامین اجتماعی گیلان به تنهایی بیش از ۱۵ درصد مخاطبین استانی را خدمت رسانی می نماید .

وی با اشاره به اینکه افزون بر ۲۰۸۰۰ بازنشسته ، ۱۰۰۰ ازکارافتاده و نزدیک به ۱۰۰۰۰ نفر بازمانده مستمری بگیران تحت پوشش این شعبه را تشکیل میدهند اذعان داشت در سه ماهه نخست سالجاری افزون بر هزار و بیست میلیارد تومان مستمری به این گروه پرداخت شده است .

رئیس تامین اجتماعی شعبه یک رشت با بیان اینکه ۱۱۵۰۰ کارگاه تولیدی صنعتی ، صنفی و خدماتی ، شرکت و کارخانه و … در حوزه عمل این شعبه قرار دارند اظهار داشت نزدیک به ۴۶۰۰ فقره از این کارگاهها دارای بیمه شده و لیست جاری حق بیمه بوده و برای بیش از ۴۵۸۰۰ نفر در قالب بیمه اجباری توسط آنها بیمه پردازی صورت میگیرد .

کوروش اشرفی با تاکید بر اینکه امکان ثبت درخواست بازرسی کارگاهی از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir برای شاغلین فاقد پوشش فراهم گردیده ، افزود : در سال گذشته تعداد ۸۰۵۳ فقره بازرسی کارگاهی برای پوشش بیمه ای شاغلین مشمول قوانین کار و تامین اجتماعی و صیانت از حقوق جامعه کارگری و کارفرمایان به منظور کنترل احراز اشتغال ها ، ترک کارها و نقل و انتقالات پرسنلی و … انجام پذیرفته است که صد و هفده درصد بیشتر از برنامه مصوب ابلاغی بوده است .

وی در بخش دیگری از این گزارش گفت : در سال گذشته بیش از ۴۵۸۰۰ فقره از لیست های حق بیمه دریافتی یعنی ۹۸/۲ آنها به صورت اینترنتی از سوی کارفرمایان ارسال شده و بالغ بر ۲۰۸۰۰ مورد نیز احکام مطالباتی صادر و ابلاغ شده است .

رئیس تامین اجتماعی شعبه یک رشت با اشاره به صدور افزون بر ۱۸۵۰ فقره مفاصاحساب در طول یکساله ۱۴۰۲ خاطر نشان ساخت ۴۸۳ مورد از آنها در زمینه ماده ۳۷ قانون تامین اجتماعی در راستای پاسخگویی به دفترخانه ها جهت نقل و انتقال و ۱۳۷۲ مورد نیز مربوط به قراردادهای پیمانکاری و موضوع ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی بوده است .

کوروش اشرفی با تاکید بر اینکه بر اساس آخرین بیلان صادره لغایت اسفند سال ۱۴۰۲ که در تیرماه امسال به اتمام رسید برای ۴۴۹۲ کارفرمای بدهکار صورتحساب و بیلان کارگاهی صادر گردیده ، افزود : مجموع مطالبات این شعبه از کارفرمایان مدیون به بیش از ۳۲۰ میلیارد تومان رسیده است .

شایان ذکر است ۸۵۵ نفر بیمه شده از این شعبه مقرری بیمه بیکاری دریافت مینمایند و پس از تعهدات بلندمدت در قالب انواع مستمری ها ، مقرری بیمه بیکاری بزرگترین رقم تعهداتی شعبه را تشکیل میدهد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.