ایران تا ۱۴۱۰ از هپاتیت C پاک می‌شود/ اجرای برنامه بیماریابی

0 6

همایش کشوری روش‌های تشخیص و درمان هپاتیت B و C با حضور متخصصان و پزشکان درمانگر بیماری هپاتیت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

عصر کاسپین/ علیرضا اولیایی منش معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، با گرامیداشت روز جهانی مبارزه علیه بیماری هپاتیت؛ این روز را فرصتی برای هماهنگ کردن تلاش‌ها در خصوص پیشگیری، کنترل و درمان بیماری هپاتیت عنوان کرد و گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده برای انجام آزمایشات مولکولی رایگان برای گروه‌های پرخطر و بی‌بضاعت با وجود داروهای در دسترس؛ هدف حذف بیماری هپاتیت قابل دستیابی است.

سپس، علی نیک فرجام مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت، اظهار داشت: اقدامات بسیار خوبی در خصوص حذف بیماری هپاتیت C در سطح حوزه تحت پوشش این معاونت انجام گرفته و بیماریابی به صورت فعال در مراکز، زندان‌ها، کمپ‌های ماده ۱۶، MMT و سایر مراکز نگهداری این افراد انجام می‌شود.

شهناز زمانی فوق تخصص عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در مورد روش‌های نوین درمان بیماری هپاتیت B مطالبی را ارائه کرد.

سپس، امیر علی سهراب پور فوق تخصص گوارش و کبد در خصوص روش‌های نوین درمان بیماری هپاتیت C مطالبی را ارائه داد.

در ادامه، رشید رمضانی رئیس اداره مراقبت از بیماری هپاتیت وزارت بهداشت، گفت: کشور ما متعهد شده بیماری هپاتیت C تا سال ۱۴۱۰ حذف شود.

وی افزود: با وجود کیت‌های تشخیصی و داروهایی که در کشور تولید می‌شود، با مراجعه به مراکز نگهداری افراد پرخطر؛ بیماریابی به صورت فعال انجام می‌شود و بیماران سریع شناسایی و تحت درمان قرار می‌گیرند، تا کشور ما هم همانند کشورهای دیگر دنیا بتواند تا چند سال آینده بیماری هپاتیت C را حذف کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.