برگزاری اولین جلسه کارگروه سنجش بهره‌وری شرکت‌های برق منطقه‌ای ایران

0 0

محمدرضا خسروی معاون منابع انسانی شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان با اعلام این خبر افزود: با توجه به اهمیت موضوع بهره‌وری در صنعت برق، در این جلسه که به دبیری و میزبانی شرکت برق منطقه‌ای گیلان و با حضور رئیس گروه بهره‌وری شرکت توانیر برگزار گردید، نمایندگانی از شرکت‌های برق منطقه‌ای تهران، اصفهان، کرمان و هرمزگان حضور داشتند.

عصر کاسپین/ خسروی در ادامه افزود: شرکت‌های برق منطقه‌ای ایران بر اساس شیوه‌نامه سنجش بهره‌وری شرکت‌های دولتی که از سوی سازمان ملی بهره‌وری ایران ابلاغ گردیده، موظفند اطلاعات موردنیاز به منظور محاسبه بهره‌وری خود را به آن سازمان ارائه نمایند.

معاون منابع انسانی شرکت برق منطقه‌ای گیلان با اعلام اینکه مدل ابلاغی سنجش بهره‌وری شرکت‌های دولتی، در چهار ناحیه نسبت به سنجش بهره‌وری اقدام می‌نماید خاطرنشان کرد:
در ناحیه اول شاخص‌های اثربخشی شرکت‌های دولتی مورد بررسی قرار می‌گیرند. این شاخص‌ها از جمله شاخص‌هایی هستند که به صورت مستقیم با ماموریت شرکت برق منطقه‌ای در ارتباط می‌باشند‍‌. در ناحیه دوم کارایی شرکت‌ها از طریق اطلاعات صورت‌های مالی شرکت‌های تابعه صنعت برق سنجش می‌گردد و در نواحی سوم و چهارم توانمندسازهای کمّی و کیفی شامل کیفیت بودجه‌ریزی شرکت‌ها، نحوه استقرار چرخه مدیریت بهره‌وری، چگونگی اجرای آیین‌نامه انتظام بخشی درآمدها و هزینه‌های شرکت‌های دولتی و برخی دیگر از شاخص‌های مالی و عملکردی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

ایشان در پایان با اشاره به وظیفه کارگروه سنجش بهره‌وری شرکت‌های برق منطقه‌ای، نقش این کارگروه را ارائه نظر مشورتی به شرکت توانیر و سازمان ملی بهره‌وری ایران به منظور اجرای بهینه فرآیند سنجش بهره‌وری شرکت‌های دولتی صنعت برق عنوان نمود و ابراز امیدواری کرد تا این فرایند به صورت بهینه و منسجم، منجر به ارزیابی دقیق بهره‌وری شرکت‌های برق منطقه‌ای ایران گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.