رشد ۸ درصدی بیمه زنان خانه دار در تامین اجتماعی گیلان

0 4

بر اساس گزارش های منتشره حوزه آمار و اطلاعات این مجموعه ، تعداد بیمه شدگان گروه زنان خانه دار در سال گذشته با ملحق شدن ۳۱۵۹ نفر به این جرگه از هشت درصد رشد نسبت به پایان سال ۱۴۰۱ برخوردار بوده است .

عصر کاسپین/ بر این اساس بیش از ۲۶۰۰۰ نفر یعنی ۶۲ درصد بیمه شدگان این گروه به صورت غیرحضوری انعقاد قرار داد نموده و افزون بر ۱۶۰۰۰ نفر معادل ۳۸ درصد باقیمانده که قدیمی تر میباشند به شکل حضوری در سنوات قبل انعقاد قرارداد داشته اند .

بیمه شدگان گروه زنان خانه دار ۳۴/۵ درصد بیمه شدگان مشاغل آزاد در استان را تشکیل داده و شرایط قرارداد برای آنها در قالبی یکسان با صاحبان حرف و مشاغل آزاد در سه نرخ با دامنه تعهداتی متنوع می باشد .

بیمه زنان خانه دار از مهمترین بخشهای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی قلمداد گردیده و تمامی دختران بالای ۱۸ سال و بانوان تا ۵۰ سال میتوانند با انتخاب یکی از سه نرخ ۱۲ درصد ( بازنشستگی و فوت پس از آن ) ، ۱۴ درصد ( بازنشستگی و فوت قبل و بعد از آن ) و ۱۸ درصد ( بازنشستگی ، فوت و ازکارافتادگی ) نسبت به انعقاد قرار داد اقدام و با احراز شرایط قانونی از تعهدات مذکور بهره مند گردند .

عدم نیاز به مراجعه و انعقاد قرارداد از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir و امکان بهره مندی از خدمات درمانی با انتخاب در مراحل انعقاد قرارداد و پرداخت سرانه مربوطه از مزایای این بیمه می باشد .

شایان ذکر است تا پایان سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۲۳۰۰ دختر بالای هجده سال و بانوی گیلانی تحت پوشش این بیمه قرار داشته اند .

خاطر نشان میسازد بانوانی که دارای بیش از ۵۰ سال سن هستند در صورتی که معادل افزایش سنی دارای سابقه بیمه نزد تامین اجتماعی باشند نیز میتوانند در قالب این نوع بیمه انعقاد قرارداد نموده و تحت پوشش قرار گیرند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.