پرداخت افزون بر ۳۰۰ میلیارد تومان تعهدات توسط تامین اجتماعی شهرصنعتی رشت

0 5

داریوش تام رئیس تامین اجتماعی شعبه شهرصنعتی رشت با بیان اینکه حدود دو دهه از استقرار شعبه تامین اجتماعی در شهرصنعتی رشت سپری شده است اظهار داشت : واحدهای تولیدی صنعتی فعال در این مجموعه که باید از آن به منزله قطب اقتصادی استان یاد نمود در سالهای دور برای انجام امور بیمه ای خود ناچار به تردد و مراجعه به شعب رشت بودند ولی از اواسط دهه هشتاد با تدابیر اتخاذ شده شعبه مستقل تامین اجتماعی در شهرصنعتی استقرار یافته و در دهه نود نیز ساختمان جدید آن مورد بهره برداری قرار گرفت .

عصر کاسپین/ رئیس تامین اجتماعی شعبه شهرصنعتی رشت با اشاره به اینکه تمرکز بیش از ۵۰۰ واحد کارگاهی که اکثریت آنها در زمره شرکت های بزرگ استان قلمداد گردیده و در حال حاضر بیش از ۳۸۰ مورد از آنها ماهانه ارائه لیست حق بیمه داشته و افزون بر ۲۰ هزار نفر نیروی شاغل بیمه شده در آن فعال است شهرصنعتی رشت را به مجموعه ای عظیم و مطرح از حیث تولید و صنعت در استان تبدیل نموده ، افزود : این شعبه ۲۱۵۴۰ نفر بیمه شده را تحت پوشش دارد که ۲۰۲۰۰ نفر از آنها را شاغلین در کارگاهها و حدود ۸۰۰ نفر را نیز بیمه شدگان اختیاری و مشاغل آزاد تشکیل میدهند .

داریوش تام با تاکید بر اینکه افزون بر ۵۵۰ نفر در حال حاضر از تعهدات مقرری بیمه بیکاری در این شعبه برخوردار هستند گفت : شعبه شهرصنعتی پس از شعب سه گانه رشت دارای بیشترین تعداد مقرری بگیر بیمه بیکاری در استان است .

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۴۰۰۰ نفر بازنشسته تحت پوشش این شعبه قراردارند اظهار داشت : ۲۶۰ ازکارافتاده و نزدیک به ۷۰۰ نفر بازمانده از دیگر مستمری بگیران این شعبه محسوب میشوند .

رئیس تامین اجتماعی شعبه شهرصنعتی رشت در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت : در سالجاری ماهانه بیش از ۷۰ میلیارد تومان انواع مستمری و حدود ۶ میلیارد تومان تعهدات کوتاه مدت شامل مقرری بیمه بیکاری ، غرامت دستمزد ایام بیماری ، کمک هزینه ایام بارداری ، پروتز و اروتز ، کمک هزینه ازدواج و … به مشمولین پرداخت میگردد و این شعبه به دلیل ماهیت شغلی و کارگری گسترده در منطقه دارای بیشترین حوادث ناشی از کار و تعداد بالای اسناد صادره تعهدات کوتاه مدت در بین واحدهای تابعه تامین اجتماعی استان است .

داریوش تام با اشاره به اینکه تعداد بیمه شدگان اجباری این شعبه به تنهایی ۷ درصد مجموع بیمه شدگان استان را دربرمیگیرد خاطر نشان ساخت مقرری بگیران شعبه نیز ۸ درصد از مجموع دریافت کنندگان این تعهد در استان را تشکیل میدهند .

وی با بیان اینکه تنها ۲/۵ درصد کارگاههای استان یعنی اندکی بیش از ۸۰۰ واحد ، دارای افزون بر پنجاه نفر بیمه شده هستند افزود : شعبه شهرصنعتی رشت با بیش از ۹۰ واحد تولیدی صنعتی دارای بیشتر از ۵۰ نفر بیمه شده از سهم بالایی معادل ۱۲ درصد در این حوزه برخوردار است .

شایان ذکر است کارفرمایان حوزه عمل شهرصنعتی رشت بر اساس آخرین بیلان صادره ( لغایت اسفند سال ۱۴۰۲ ) بیش از ۲۱۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکارند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.