پرداخت ۲۴۰ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری توسط تامین اجتماعی گیلان

0 7

مهرانه جعفری با بیان اینکه مقرری بیمه بیکاری یکی از تعهدات کوتاه مدت سازمان به بیمه شدگان اجباری ( مشمول قانون کار که لیست حق بیمه آنها توسط کارفرما ارسال می شود ) است اظهار داشت : پرداخت های این تعهد بر اساس قانون بیمه بیکاری مصوب شهریور ماه سال ۱۳۶۶ مجلس شورای اسلامی از محل سه درصد پرداخت حق بیمه تعیین شده بابت آن انجام میگیرد از سال ۱۳۶۹ در زمره تعهدات این سازمان قرار گرفته است .

عصر کاسپین/ وی با اشاره به اینکه میزان رقم پرداختی برای هر یک از مقرری بگیران بیمه بیکاری با توجه به دستمزد مبنای مشمول کسر حق بیمه پرداختی متفاوت بوده و دوره زمانی استحقاق نیز بر اساس مجرد یا متاهل بودن و میزان سابقه بیمه پردازی تعیین می شود گفت : بر اساس آخرین آمار در خردادماه سالجاری ۶۸۵۰ نفر در استان از این تعهد برخوردار گردیده اند .

رئیس اداره بیمه شدگان تامین اجتماعی گیلان با تاکید بر اینکه سیستم آماری این حوزه به صورت داشبوردی بوده و در هر روز با توجه به پایان استحقاق تعدادی از مشمولین و یا قطع تعهدات به دلیل شناسایی اشتغال های پنهان و همچنین از سویی ملحق شدن افراد جدید به جرگه مشمولین برخورداری در حال تغییر است اذعان داشت : تعداد افراد مقرری بگیر در تامین اجتماعی استان در سالهای گذشته همواره بالاتر از ۷۰۰۰ نفر بوده ولی در ماههای اخیر این تعداد پس از مدتها وارد کانال شش هزار شده است .

مهرانه جعفری خاطر نشان ساخت در سال گذشته ۵۹۰ میلیارد تومان بابت مقرری بیمه بیکاری با متوسط ماهانه بین ۴۵ تا ۵۰ میلیارد تومان پرداخت گردید ولی این رقم در سالجاری به متوسط ماهانه ۶۰ میلیارد تومان افزایش یافته و در چهارماهه لغایت تیرماه به مبلغ ۲۴۰ میلیارد تومان رسیده است .

وی افزود : غیرارادی بودن بیکاری و ثبت آن در مهلت قانونی ( حداکثر سی روز پس از بیکاری ) در سامانه مربوطه و اخذ رای مبنی بر احراز شرایط قانونی از کمیته مربوطه در ادارات تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از الزامات برخورداری از مقرری بیمه بیکاری است .

شایان ذکر است مقرری بگیران بیمه بیکاری تامین اجتماعی گیلان حدود ۱/۵ درصد از مجموع بیمه شدگان اصلی تحت پوشش در استان را تشکیل داده و در آخرین ماه شامل ۴۵۴۵ مرد و ۲۳۰۵ نفر زن بوده اند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.