انجام به‌موقع فرآیندها و سلامت‌محوری در عمل، نشانه بلوغ یک سازمان است

سعید توکلی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در نخستین جلسه ویدئوکنفرانسی با مدیران عامل و ارشد شرکت‌های گاز استانی، پالایشگاه‌ها و مناطق عملیاتی، با بیان این مطلب، اظهار کرد: این نکته از این جهت اهمیت دارد که شرکت ملی گاز ایران، مهم‌ترین، چابک‌ترین و دغدغه‌مندترین شرکت خدمت‌رسان کشور با رویکردی ملی و نگاه به سوی آینده است.

عصر کاسپین/ وی در ادامه گفت: قدردان اعتماد وزیر نفت هستیم که با انتصاب یکی از کارکنان شرکت ملی گاز به سمت مدیرعاملی، اعتماد وزارتخانه به بدنه شرکت ملی گاز ایران را نشان داد و طبیعتاً پاسخ این اعتماد، تلاش بیشتر در جهت تأمین پایدار گاز و خدمت‌رسانی مطلوب است.

معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به اهمیت جایگاه سرمایه انسانی، ارتقای سطح وفاداری کارکنان را یکی از مهم‌ترین وظایف مدیران خواند و تصریح کرد: نیروهای سازمان بزرگ‌ترین سرمایه‌های ما هستند و افزایش بازدهی سازمان تنها با بهبود عملکرد منابع انسانی امکان‌پذیر است؛ بنابراین با اتخاذ استراتژی‌های مربوط به منابع انسانی، می‌توان عملکرد بهتری را از کارکنان، شاهد بود.

توکلی با بیان این‌که، شفافیت و صداقت در گفتار و عمل و رعایت اخلاق سازمانی از مهم‌ترین عواملی هستند که می‌توانند فرد را نسبت به سازمان متبوع خود وفادار سازند، گفت: هیچ فاکتوری در یک سازمان، به اندازه وفاداری کارکنان، نمی‌تواند در موفقیت آن نقش داشته باشد و شرکت ملی گاز ایران نیز از این قاعده، مستثنی نیست.

تعامل و همکاری میان‌بخشی؛ رمز عبور موفقیت‌آمیز از زمستان

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه، با اشاره به زمستانی که در راه است، اظهار کرد: هیچ عاملی به اندازه تعامل و همکاری بین‌بخشی بین ستاد، پالایشگاه‌ها، انتقال و توزیع نمی‌تواند به ما در عبوری آرام از زمستان پیش رو کمک کند.

به گفته توکلی، نگاه ملی و کلان‌نگر باعث می‌شود تا با درک شرایط، موقعیتی مناسب را با کمترین میزان محدودیت در گازرسانی به صنایع، برای آن‌ها فراهم کنیم.

وی در ادامه، افزود: در این میان، نگاه شرکت‌های گاز استانی نیز باید نگاهی کلان و در راستای کمک به کشور و منافع ملی باشد و این نگاه کلان می‌تواند موفقیت شرکت ملی گاز ایران و مجموعه تامین کننده انرژی را به ارمغان آورد.

توکلی با بیان این‌که باید با درک واقعیت‌های موجود، پیش‌بینی‌های لازم را در این زمینه انجام دهیم، گفت: در واقع با به کارگیری مهارت‌ها، استعدادها و منابع لازم، به‌ویژه در حوزه منابع انسانی، باید به گونه‌ای عمل کنیم که حرکت به سوی آینده‌ای مطلوب را به طور جهشی در چشم‌انداز خود داشته باشیم.

معاون وزیر نفت در امور گاز در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر تعامل میان مدیران شرکت‌‌های گاز استانی و مسئولین استان‌ها، متذکر شد: فراموش نکنید که در این‌جا، وظیفه شما به‌عنوان عضوی از خانواده بزرگ صنعت گاز، مدیریت بر تعاملات است و نه مدیریت بر عملیات، تا از این طریق بتوانید بهترین نتیجه را عاید مردم به‌عنوان ذی‌نفعان اصلی تقدیم کنید.

توکلی با تأکید مجدد بر هماهنگی میان زبان و عمل مدیران، یادآور شد: مدیران عامل با شاخص‌های مختلفی سنجیده می‌شوند؛ پس برای رسیدن به اهداف سازمان، باید قبل از هرچیز به این شاخص‌ها دست یافته و روی بهبود آن‌ها کار کنند.

وی در پایان، با تأکید بر انجام به‌موقع فرآیندها، سلامت‌محوری در عمل را نشانه بلوغ یک سازمان عنوان کرد و توضیح داد: باید از تکرار اشتباهات پرهیز کرده و تمام توان خود را روی متعالی ساختن خود و سازمان خود بگذاریم تا هیچ خللی در شرایط جاری مملکت پیش نیاید.

شایان ذکر است که در پایان سخنان مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، مدیر مالی، مدیر هماهنگی امور گازرسانی و مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت نیز با ارایه گزارشی، درخصوص چالش‌های موجود در حوزه کاری خود، سخنانی ارایه کردند.

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.