بهره‌مندی ۵۲ هزار نفر گیلانی از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج

0 0

نهمین نشست کارگروه صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج استان گیلان با حضور دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، متولیان امر و نمایندگان سازمان‌های بیمه‌گر در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.

عصر کاسپین/ دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به تعویق تعهدات برخی از سازمان‌های بیمه‌گر، اظهار کرد: حوزه درمان و تأمین دارو نیازمند تأمین به‌موقع منابع مالی بوده و لازم است سازمان‌های بیمه‌گر با جدیت بیشتری به حوزه سلامت توجه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر تأمین دارو مورد نیاز بیماران و همچنین تلاش برای تأمین منابع کافی و کاهش معوقات داروخانه‌ها و شرکت‌های دارویی تأکید کرد.

دکتر آشوبی با اشاره به هزینه‌های بالا درمان بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، خاطرنشان کرد: ایجاد و راه‌اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج یکی از اقدامات ارزشمند و مثمرثمر نظام سلامت در دولت سیزدهم بوده است و باید تقویت شود.

وی، سودمندی و انتفاع مردم از خدمات سلامت را غایت اقدامات دولت دانست و افزود: بازی کردن با اقتصاد درمان توسط برخی از مدیران که تجربه کار در نظام سلامت ندارند ضربه مهلکی به مردم در حوزه بهداشت، درمان و دارو خواهد زد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان سلامت مردم را خط‌قرمز دولت دانست و گفت: تأمین دارو و پایداری سلامت مردم از اولویت‌های دولت بوده و تمام تلاش ما پایداری و حفظ سلامت مردم است.

دکتر محمود عاطف راد مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به انقلاب صورت‌گرفته در حوزه پوشش بیمه‌ای بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، اظهار کرد: ۱۲۹ بیماری تحت پوشش بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج قرار گرفته است.

به گفته وی، ۵۲ هزار نفر از گیلانیان از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج بهره‌مند شده و تاکنون بیش از ۴۵۵ میلیارد تومان از ۱۴۰۱ تاکنون بابت درمان این بیماران پرداخت شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.