رئیس کانون نمایش دینی کشور و دبیر جشنواره بین المللی تئاتر صاحبدلان در دیدار با اعضای شورای شهر رشت : ظرفیت های فرهنگی رشت نشان دهنده عملکرد دلسوزان فرهنگی این شهر بالاخص شورای شهر است

0 3

رئیس کانون نمایش دینی کشور و دبیر جشنواره بین المللی تئاتر صاحبدلان گفت: جشنواره گیل دخت را دیدم و معتقدم شهر رشت از ظرفیت های فرهنگی بسیار بالایی برخوردار است که نشان دهنده عملکرد دلسوزان فرهنگی این شهر و بالاخص شورای شهر آن است.

عصرکاسپین/محمود فرهنگ رئیس کانون نمایش دینی کشور و دبیر جشنواره بین المللی تئاتر صاحبدلان با حضور در ساختمان شورای رشت و در دیدار با رییس و جمعی از اعضای شورا  با اشاره به اینکه ظرفیت های فرهنگی شهر رشت بسیار بالاست اظهار کرد: این مهم نشان دهنده عملکرد دلسوزان فرهنگی این شهر بالاخص شورای شهر است و بنده در زمان اجرای جشنواره گیل دخت در رشت حضور پیدا کرده و اجرای مربوط به این جشنواره را دیدم و همان زمان تصمیم گرفتم که جشنواره بین المللی صاحبدلان در رشت برگزار شود .

وی با تاکید بر ظرفیت های فرهنگی در رشت افزود: استاد رادی از چهره های مطرح تئاتر از همین دیار است و استان گیلان در حوزه فرهنگ از چهره های بسیار فرهیخته ای برخوردار است .

دبیر جشنواره بین المللی تئاتر صاحبدلان با اشاره به اجرای تئاتر  در دهه ۶۰ تصریح کرد:  وقتی به  تئاتر فجر در دهه ۶۰ نگاه می‌کنیم می بینیم که ا‌کثریت آثار فرهنگی و مذهبی است اما پس از آن و  در دهه های بعد این مهم کم رنگ تر شده است.

فرهنگ با بیان اینکه از سال ۸۹ کانون تئاتر دینی در کشور پایه گذاری شد افزود: رویداد تئاتر صاحبدلان نیز با همین رویکرد همه ساله در دست اجرا است  و از سال ۸۹ اولویت هایی بر مبنای مضامین قرآنی،  شخصیت های تاثیر گذار در تاریخ اسلام و… در قالب این جشنواره به اجرا درآمد.

فرهنگ با اشاره به اینکه در ایامی همچون محرم ، عاشورا ، ایام فاطمیه و … تحت عناوینی همچون نمایش نامه نویسی و… آثار تولید می شود افزود:  این جشنواره با دیگر جشنواره ها متفاوت است و از کارگردانان در راستای اجرای آن حمایت می کنیم.

وی با بیان اینکه پس از گذشت دوازده سال از آغاز به کار این جشنواره  کوشیدیم تا به صورت بین المللی برگزار شود تصریح کرد: ما قصد داریم با توجه به ظرفیت های فرهنگی رشت ، اختتامیه جشنواره بین المللی جشنواره صاحبدلان در رشت برگزار شود که درآن میهمانان داخلی و خارجی نیز پیدا می کنند  .

رئیس کانون نمایش کشور دینی با اشاره به اینکه  انتظار داریم هنرمندان استانی  نیز در آن حضور داشته باشند افزود: در مراسم اختتامیه این جشنواره وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور پیدا می کند.

فرهنگ با بیان اینکه سال گذشته  ۶۵ کشور آثار خود را برای جشنواره صاحبدلان ارسال کردند بیان کرد: رشت شهرفرهیخته فرهنگی است و با توجه به پیشینه تئاتر کشور در این شهر تمایل داریم که اختتامیه جشنواره صاحبدلان را در این شهر برگزار کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.