مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان : دستگاههای اجرایی در قبال رعایت تکالیف قانونی از سوی پیمانکاران خود متعهد هستند

0 2

با هدف جلوگیری از تکرار اقدامات اجرائی موضوع ماده ۵۰ قانون تامین اجتماعی در خصوص تعیین تکلیف دیون از طریق برداشت از حساب ادارات و دستگاهها ، نشست مشترکی با حضور مدیران کل تامین اجتماعی و راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برگزار گردید.

عصر کاسپین/ کیوان مرتضوی مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در این نشست با تبیین و تشریح مفاد ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی و تبصره های الحاقی مربوطه ، بر لزوم رعایت تکالیف قانونی از سوی پیمانکاران و متعهد بودن کارفرمایان و واگذارندگان کار به موظف نمودن پیمانکاران طرف قرارداد به انجام این مهم تاکید نمود .

وی با اشاره به تعهدات ۲۰۰۰ میلیارد تومانی تامین اجتماعی گیلان در بخش بیمه ای در هر ماه و فقدان بودجه دولتی ، اظهار داشت تنها منبع درآمدی سازمان برای اجرای تعهدات خود وصول حق بیمه ها میباشد و انجام به موقع این امر و ارائه مطلوب خدمات به جامعه هدف منوط به انجام تکالیف قانونی از سوی کارفرمایان و بیمه شدگان است .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه دستگاههای اجرایی بخشی از بدهکاران به تامین اجتماعی قلمداد میگردند خاطر نشان ساخت قراردادهای واگذاری کار به پیمانکاران و عدم رعایت مقررات مربوطه و یا اطلاع رسانی ننمودن تغییرات صورت گرفته در روند کار و یا صدور مفاصاحساب بدون تعیین تکلیف وضعیت بیمه ای بعضاً سبب شکل گیری بدهی هایی برای ادارات میگردد .

مهندس غلامعلی نیک فهم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز در این نشست با اشاره به حجم افزون بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان قراردادهای پیمانکاری در سال گذشته توسط این مجموعه و عدم تخصیص اعتبارات متناسب ، تمرکز انعقاد قراردادها در مرکز استان توسط اداره کل راهداری و انجام اقدامات اجرایی شعب شهرستانی تامین اجتماعی را از عوامل بروز مشکل در واحدهای شهرستانی اداره متبوع خود برشمرده و خواستار انعکاس مطالبات سازمان تامین اجتماعی به مبادی ستادی راهداری استان و مساعدت و فرصت بیشتر در خصوص رسیدگی گردید .

در این نشست پیگیری های بعدی منوط به بررسی و هماهنگی های بعدی در کارگروه تخصصی با حضور معاونین و کارشناسان دو مجموعه گردید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.