با اجرای تعمیرات ترانسفورماتور ها حاصل شد؛ صرفه جویی حدود ۱۲ میلیارد تومانی توزیع برق گیلان

0 1

در راستای مدیریت بهینه دارایی فیزیکی شرکت توزیع نیروی برق گیلان از ابتدای سال تا کنون ۱۰۴ دستگاه ترانسفورماتور برق در سطح استان با اعتباری قریب به ۶ میلیارد تومان مورد تعمیر و بازسازی قرار گرفته وم مجدداً به چرخه صنعت برق گیلان وارد شده است.

عصر کاسپین/ مسعود صادقی خمامی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت: ترانسفورماتور‌ها به دلایل مختلفی خراب و مستهلک می‌شوند که این امر ممکن است به دلیل اضافه بار بیش از حد بر روی ترانسفورماتور، اتصال کوتاه در نزدیکی ترانسفورماتور و شرایط خاص جوی و اقلیمی باشد، اما غالبا خرابی زودرس ترانسفورماتور به دلیل عدم مراقبت صحیح و نبود برنامه منظم بازرسی و نگهداری اتفاق خواهد افتاد.

صادقی تاکید کرد: با لحاظ شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان گیلان تجهیزات فنی و الکتریکی این شرکت اعم از ترانس، تابلو و پست‌های توزیع به مراتب بیش از سایر نقاط کشور در معرض تخریب و خوردگی قرار می‌گیرند که در این راستا این شرکت در تلاش است با اجرای طرح‌های بهینه سازی هزینه‌های تعمیرات ترانسفورماتور‌های توزیع و با استفاده از برنامه تعمیرات پیشگیرانه (pm) و همچنین تدوین برنامه‌های بازدید دوره‌ای در بازه زمانی معین، بروز و تحمیل خسارت‌های ناشی از موارد فوق را به حداقل ممکن برساند.

وی با بیان اینکه به‌منظور تامین برق پایدار و تداوم و استمرار پایداری شبکه‌های توزیع برق، مجموعه اقدامات گسترده‌ای از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در دست اقدام و پیگیری است، افزود: از جمله این اقدامات مهم می‌توان به تعمیر و تعویض به موقع تجهیزات فرسوده و کنترل مضاعف و دائمی تجهیزات فنی و الکتریکی این شرکت همانند ترانسفورماتورها، در شبکه‌های توزیع برق کل استان اشاره کرد.

صادقی خاطرنشان کرد: خرابی کامل ترانسفورماتور‌ها به دلایل متعدد به راحتی می‌تواند خسارات جبران ناپذیری را به شرکت‌های توزیع تحمیل کرده و موجب ناپایداری شبکه و عدم رضایتمندی مشترکین شود.

وی تصریح کرد: جهت پیشگیری از این موضوع شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با تعمیر و به روزآوری بیش از ۱۰۴ دستگاه ترانس در کل شبکه‌های توزیع استان و همچنین صرف هزینه‌ای معادل ۶۰ میلیارد ریال جهت نگهداری، تعمیر کارگاهی و اضطراری این تعداد ترانس از ابتدای سال تاکنون موفق به جلوگیری از بروز خسارتی بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال به صنعت برق استان و بیت‌المال شده است.

مدیر عامل توزیع برق گیلان در پایان اظهار داشت: بمنظور مدیریت بهینه دارایی‌های فیزیکی و افزایش طول عمر تاسیسات شرکت توزیع برق استان با اجرای فرآیند لجستیک معکوس؛ تعمیرات ترانسفورماتور‌های مستعمل و قرارگیری مجدد آنها در چرخه صنعت برق با جدیت در سطح استان ادامه خواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.