رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت : از شهرداری انتظار داریم با تمهید مقدمات لازم، رشت به جمع شبکه جهانی شهرهای دوستدار سالمند بپیوندد

0 3

سید حسین رضویان در نودمین جلسه کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت گفت: یکی از معارف توسعه حفظ کرامت انسانی است و ما می بایست بدنبال ساخت جامعه ای باشیم که در آن انسان محترم باشد و در این خصوص سالمندان از جایگاه ویژه ای برخوردارند و در این باره به نظرم می رسد نیازمند تجدید نظر در سیاستگذاری های اجتماعی سالمندی هستیم.

عصر کاسپین/ وی افزود:در دولت مدرن سازمان مدیریت شهر صف مواجهه نهاد قدرت با شهروند است و بر اساس قانون اساسی دولت‌ها و در حدود شهر به تعبیری شهرداری ها موظفند از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم، خدمات و حمایت‌های اجتماعی را تعریف کنند که اصول ۲۱ و ۲۹ قانون اساسی در این خصوص اشارات مستقیم دارند.

رضویان در ادامه گفت:ماده ۲۵ اعلامیه جهانی حقوق بشر که به حقوق افراد در داشتن زندگی استاندارد و شیوه متضمن رفاه و سلامتی تاکید دارد و ماده ۹ میثاق بین المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز در این ارتباط چراغ راه هستند.
رئیس کمیسیون توسعه پایدار با اشاره به اینکه رشت می‌بایست شهر دوستدار سالمند باشد گفت: پوشیده نیست که می‌بایست در این شهر دستکاری هایی انجام پذیرد تا اینکه رشت تبدیل به شهر دوستدار سالمند شود. در حقیقت در ۸ شاخصه حمل و نقل، مسکن، مشارکت اجتماعی، احترام اجتماعی، مشارکت مدنی و اشتغال، ارتباطات و اطلاعات، خدمات سلامت، فضای بیرونی و ساختمان ها می بایست تغییرات لازم صورت بگیرد و امیدوارم این جلسه و تصمیماتش مطلع این اصلاحات باشد.

رضویان در انتها گفت :برای شروع بدنبال تعریف و اعطای کارت منزلت سالمندان با شرح خدمات کاربردی و در خور شان ، همچنین در قامت یک کار نمادین پیگیر برگزاری دومین جشن بزرگداشت نود ساله ها هستیم و در ادامه انتظار داریم با اخذ مشاور مجرب، تکمیل چک لیست های مربوطه و طی نمودن روادید، رشت هم به صورت رسمی به جمع شبکه جهانی شهرهای دوستدار سالمند بپیوندد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.