سلطه‌گری در جنگ‌های آینده با تامین «آب و غذا»

0 2

دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در نشست با معاونان دانشگاه، مدیران ستادی و کارشناسان اداره نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، مواد آرایشی و بهداشتی به مناسبت رو غذا در سالن اجلاس معاون غذا و دارو دانشگاه با تقدیر از تلاش‌های دست‌اندرکاران این معاونت، اظهار کرد: آرزو و تلاش همه ما انسان سالم بوده که این سلامتی نیز در گرو غذای سالم است.

عصر کاسپین/ وی با اشاره به گستردگی مفهوم سلامتی، افزود: سلامت انسان چند بعدی است و شامل سلامت فردی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی و … نیز میشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه جنگ آینده جنگ موشک‌ها و دیگر بخش‌ها نیست، گفت: جنگ فردا و آینده جهان، جنگ بر سر غذا و آب است.

دکتر آشوبی با بیان اینکه سلطه گری آینده جهان تأمین آب و غذا و پایداری آن است، افزود: تامین غذای سالم و نظارت بر آن یکی از راهبردهای تعیین کننده در کسب قدرت و امنیت غذایی است.

وی با اشاره به نقش غذا در تامین سلامتی، خاطرنشان کرد: باید اقدامات کارشناسی در جهت تامین، حفظ و ارتقای سلامت غذا، نوشیدنی‌ها، مواد آرایشی و بهداشتی دقیق، بدون اغماض و تعارف دنبال شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به موضوع دورریز غذا اشاره کرد و گفت: سالانه با دور ریختن غذا ولو به اندازه یک قاشق، میلیون‌ها تن غذا در جهان اسراف می‌شود که می‌تواند در صورت مدیریت، امنیت غذایی مردم جهان را تضمین کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.