اعضای اتاق بازرگانی ساراتوف روسیه: ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی و مجتمع بندری کاسپین بیش از انتظار بود

0 0

در راستای ارائه ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی نخستین منطقه آزاد شمال کشور، با همکاری اتاق بازرگانی و سازمان توسعه تجارت، اعضای اتاق بازرگانی استان ساراتوف روسیه از این منطقه بازدید کردند.
عصر کاسپین/ این هیئت تجاری روسی که به ریاست سرگئی کلیوچارف، مدیر بخش صادرات مرکز تجاری پادازاکی استان ساراتوف و مدیر بخش صادرات مرکز تجاری فوق با همراهی گروهی از تجار و بازرگانان روسیه از امکانات و زیرساخت‌های متنوع بندری، ترانزیتی، تولیدی – صنعتی منطقه دیدار به عمل آوردند؛ با مدیران حوزه اقتصادی و بندری سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار و گفتگو کردند.

سرگئی کلیوچارف، در نشست با مدیران این سازمان با اظهار خوشحالی نسبت به آشنایی با توانمندی‌ها و زمینه‌های همکاری و سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی، در بیان معرفی استان ساراتوف اظهار داشت: ساراتوف یک استان کشاورزی و صنعتی در زمینه ماشین‌سازی، تولید مواد اولیه، کود و داروسازی بوده که در دهانه رود ولگا با دریای کاسپین واقع شده است.
وی بر لزوم بسترسازی برای همکاری بیشتر فعالین اقتصادی دو کشور تأکید کرد و با تصریح بر اینکه امکانات موجود در منطقه آزاد انزلی و بندر کاسپین بیش از انتظار و توقع ما بود، افزود: باتوجه‌به زیرساخت‌های بندری، ریلی و جاده‌ای در کنار مزایا و معافیت‌های قانونی؛ منطقه آزاد انزلی مسیر مناسبی برای مبادله و ترانزیت کالا، محصولات کشاورزی و گندم، مواد اولیه و تولیدات صنعتی به ایران و کشورهای حاشیه دریای کاسپین و غرب آسیا ارزیابی می‌شود.
مدیر بخش صادرات مرکز تجاری پادازاکی استان ساراتوف با اشاره به توانمندی‌های تولید محصولات کشاورزی در استان متبوع خود خواستار ایجاد سیلوهای گندم و مراکز نگاهداری محصولات باغی در مجتمع بندری کاسپین برای صدور به ایران و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس شد.
در این نشست مدیران روابط‌عمومی و بین‌الملل، گمرک، و توسعه بازار و ارتباط با حوزه کاسپین و اوراسیا سازمان منطقه آزاد انزلی، فرصت‌ها، بسته‌های سرمایه‌گذاری، مزایا و معافیت‌های قانونی برای فعالیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی را برای هیئت تجاری روسی تشریح نموده و آمادگی سازمان متبوع خود را برای توسعه همکاری‌ها در بستر کریدور شمال جنوب و نقل‌وانتقال کالا با کشورهای جنوبی خلیج‌فارس و غرب آسیا اعلام کردند.
گفتنی است در پایان هیئت روسی به همراه معاونان و مدیران این سازمان از محدوده منطقه آزاد انزلی و امکانات بندری و لجستیک مجتمع بندری کاسپین دیدار کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.