مجری طرح تولید پراکنده شرکت برق منطقه ای گیلان: دستگاه‌های اجرایی و صنایع با راه‌اندازی نیروگاه از قطع برق جلوگیری کنند

0 2

دستگاه‌های اجرایی و صنایع با راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی جهت تامین برق مصرفی خود، ضمن جلوگیری از تحمیل بار مالی اضافی، می‌توانند از قطعی برق جلوگیری نمایند.

عصر کاسپین/ حسن والی مجری طرح تولید پراکنده شرکت برق منطقه ای گیلان با اشاره به مصوبه شورای عالی انرژی کشور در خصوص الزام دستگاه‌های اجرایی نسبت به تامین حداقل ۵ درصد از برق مصرفی سالیانه از طریق انرژی‌های پاک تا سقف ۲۰ درصد و طی ۴ سال ، افزود: این مصوبه در سال ۱۴۰۱ ابلاغ شده و دستگاه‌های اجرایی مکلف به انجام آن جهت احداث نیروگاه‌های خورشیدی می‌باشند.
وی در خصوص پیامدهای خودداری از انجام این تکلیف گفت: در صورت امتناع دستگاه‌های اجرایی، بهای انرژی مازاد مصرفی ادارات با نرخ تابلوی برق سبز در بورس انرژی محاسبه خواهد شد که موجب تحمیل بار مالی سنگین شده و حتی در بعضی موارد می تواند منجر به قطع برق آن‌ها شود.
مجری طرح تولید پراکنده با اشاره به مفاد قانون جهش تولید دانش بنیان در خصوص موظف بودن صنایع با قدرت مصرفی بیش از ۱ مگاوات نسبت به احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر گفت: بر اساس این قانون، صنایع مکلف به احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر جهت تامین ۱ درصد از برق مورد نیاز سالانه خود و حداکثر ۵ درصد در طی ۵ سال می‌باشند.
وی در خصوص عدم انجام این تکلیف گفت: چنانچه صنایع از این تکلیف قانونی سرپیچی نمایند مازاد برق مصرفی آنان با تعرفه برق تجدیدپذیر محاسبه خواهد شد که این امر موجب تحمیل بار مالی اضافی و سنگین به صنایع خواهد شد.
والی در خصوص اقدامات شرکت برق منطقه‌ای گیلان در زمینه احداث نیروگاه‌های خورشیدی گفت: با توجه به الزامات قانونی احداث نیروگاه خورشیدی توسط دستگاه‌های اجرایی و صنایع، اهمیت و ضرورت اجرای این موضوع طی مکاتباتی به استانداری گیلان منعکس گردید تا با تاکید اعلام شده از طریق استانداری محترم، صنایع و دستگاههای اجرایی ملزم به اجرای این ماده قانونی گردند .
وی افزود: در این خصوص تعدادی از سازمان‌ها و ادارات دولتی و صنایع به منظور راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی، به دفتر این مجری مراجعه نموده و با دریافت راهنمایی‌های لازم در صدد اجرایی نمودن مراحل احداث نیروگاه خورشیدی متناسب با ظرفیتهای مورد نیاز می باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.