مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان عنوان کرد؛ تغییر کاربری ۱۱/۵ نیم هکتار از زمین بیمارستان حضرت رسول اکرم رشت ازایستگاه قطار به درمانی در گرو همت مسوولان استان است

0 10

دکتر حسین ابراهیمی مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان صبح امروز در نشست خبری با رسانه های گروهی استان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس در تشریح کاربری غیردرمانی بخشی از زمین بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت اظهار کرد:زمین بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت طی سال ۱۳۷۰ با مساحت ۲۲ هکتار خریداری شده و محصور می شود که از این مساحت ۲۲ هکتاری ، ۲ هکتار زمین وجود خارجی ندارد از ۲۰ هکتار باقی مانده حدود ۴ و نیم هکتار از زمین در مالکیت و سند آن به نام فرد دیگری است و بیمارستان رسول اکرم (ص) شهر رشت هم اکنون دارای سند با زمین ۱۵ و نیم هکتار است .

عصر کاسپین/ وی افزود:از مساحت ۱۵ و نیم هکتاری بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت ، ۱۱ و نیم هکتار کاربری غیردرمانی با عنوان کاربری ایستگاه قطار دارد .

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان خاطرنشان کرد:مدیریت درمان ذیل وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی فعالیت می کند و اخذ مجوزهایش نیز از وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و همچنین وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی است قرار بود ۴ فاز اجرایی در بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت اعم از احداث درمانگاه فوق تخصصی و … عملیاتی شود که طی فروردین ماه سال جاری در جلسه ای ، ۱۱ و نیم هکتار از مساحت بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) با عنوان کاربری غیردرمانی ، کاربری ایستگاه قطار اعلام شد.

وی ادامه داد:پس از چند ماه تلاش هنوز مشکل کاربری غیردرمانی این بیمارستان رفع نشده و تا زمانی که کاربری ایستگاه قطار به کاربری درمانی تغییر پیدا نکند فرایند و عملیات اجرایی جهت احداث درمانگاه فوق تخصصی و غیره بمنظور ارائه خدمات بیشتر به مردم استان آغاز نمی شود.

دکتر ابراهیمی خاطرنشان کرد: احداث مجتمع درمانگاهی ، اجرای پروژه اورژانس آنژیو، اجرای مجتمع رفاهی و سوله بحران ، سالن آمفی تئاتر ، احداث رستوران با ظرفیت ۵۰۰ نفر ، ورزشگاه و همچنین احداث ساختمان مدیریت درمان در زمین بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت نیازمند تغییر کاربری ایستگاه قطار به کاربری درمانی است و متاسفانه در حال حاضر کاربری درمانی بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت تنها ۳ و نیم هکتار است.

وی با تاکید بر اینکه ارائه خدمات بیشتر در گرو تغییر کاربری ۱۱ و نیم هکتار از زمین بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت است ، تصریح کرد:از استاندار گیلان ، نمایندگان استان و همه مسوولان ذیربط تقاضا دارم مدیریت درمان استان را در رفع این مشکل یاری کنند چرا که در صورت عدم تغییر کاربری ایستگاه قطار به کاربری درمانی ، عملیات و اقدامات اجرایی در این بیمارستان رقم نخواهد خورد.

درمانگاه منجیل

وی در تشریح وضعیت درمانگاه منجیل خاطرنشان کرد:درمانگاه منجیل که ۳۳ سال پیش ساخته شده بود سال ها بدون کاربری مانده بود در حالیکه مردم منجیل به خدمات این درمانگاه نیاز داشته اند ، هم اکنون مناقصه برگزار شده و در مرحله انتهایی واگذاری نوع قرارداد و … قرار دارد ، اواخر برج ۷ عملیات بازسازی و مقاوم سازی این پروژه اجرامی شود مدت زمان اجرای پروژه یکسال است که همزمان با عملیات بازسازی و مقاوم سازی ، جذب نیرو نیز بمنظور ارائه خدمات صورت می گیرد.

بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت

وی با اشاره به اینکه سازه بیمارستان رسول اکرم (ص) در برنامه کوتاه مدت اجرایی شد ، گفت:برنامه میان مدت هم در این بیمارستان عملیاتی و تعداد تخت های این بیمارستان از ۲۰۰ به ۲۳۲ تخت افزایش یافته ، جذب نیرو از طریق برگزاری آزمون صورت گرفت تا کادر انسانی جهت ارائه خدمات تکمیل شود و خدمات رسانی بهتری صورت گیرد.

درمانگاه فومن

وی بیان کرد: چارت تشکیلاتی درمانگاه فومن تکمیل ، مناقصه بازسازی درمانگاه برگزار و تجهیز کارگاه نیز انجام شده و به زودی درمانگاه فومن به یک درمانگاه شبانه روری تبدیل می شود.

درمانگاه لاهیجان

دکتر ابراهیمی خاطرنشان کرد:درمانگاه لاهیجان سازه جدید اما کوچکی دارد سازه جدید در حال ساخت است مجتمع پلی کلینیک احداث می شود تبدیل کاربری زمین از درمانی به اداری با تلاش های همکاران صورت گرفته و طی پاییز سال جاری فاز اجرایی آن آغاز می شود.

بیمارستان شهید املاکی

وی تصریح کرد:پروانه و مجوزهای بیمارستان شهید املاکی لنگرود به زودی اخذ می شود هم اکنون ضریب اشغال تخت های این بیمارستان بین ۲۰ تا ۳۰ درصد است در گام نخست بیش از ۵۰ درصد ضریب اشغال تخت رقم می خورد و به غیر از سی تی اسکن ، مابقی تجهیزات مورد نیاز بیمارستان به زودی فراهم می شود.

درمانگاه آستانه اشرفیه

وی یادآور شد:درمانگاه شهرستان آستانه اشرفیه یک درمانگاه عمومی تک شیفت است که این درمانگاه نیز دو شیفت خواهد شد.

بهسازی فضاهای درمانگاهی برای معلولان

وی اذعان کرد:مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان در راستای بهسازی فضاهای درمانگاهی برای معلولان اقدامات مثبتی داشته و جزء ۱۷ دستگاه برتر در این زمینه است.

نوبت گیری با شماره ۴۴۹۵۵

دکتر ابراهیمی با اشاره به دغدغه ظرفیت و توان محدود مدیریت درمان استان و کمبود فضای فیزیکی در درمانگاه ها و پلی کلینیک ها نوبت گیری از طریق شماره تماس ۴۴۹۵۵ را راهکاری برای ارائه خدمات بیشتر به مردم است عنوان کرد و افزود: امید است خدمات گیرندگان در صورت تماس با این شما و اخذ نوبت اگر فرصت و شرایط حضور جهت ویزیت را ندارند نوبت خود را کنسل کنند تا افراد دیگر بتوانند خدمات بگیرند.

انجام اعمال جراحی مهم و بزرگ در بیمارستان های حضرت رسول رشت و شهید املاکی لنگرود

وی گفت:در بیمارستان های ملکی حضرت رسول اکرم (ص) رشت و شهید املاکی کومله لنگرود اعمال جراحی بزرگ انجام می شود هنوز هم مشکل خرید پروتز جهت اعمال جراحی وجود دارد اما مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان در حد توان نیاز مردم را رفع میکند.

پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی به مراکز طرف قرارداد

وی در خصوص پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی به مراکز طرف قرار داد گفت:پرداختی ها به صورت متمرکز و یکسان است ، تنها بخشی از داروخانه ها از پرداخت ها رضایت کامل ندارند که بعد از ساماندهی ارز علاوه بر سازمان تامین اجتماعی از سوی سازمان هدفمندی یارانه ها نیز واریزی به حساب داروخانه ها صورت می گیرد و مطالبات داروخانه ها تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری از سوی سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده است.

یک‌ میلیون و ۳۶۳ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی

دکتر ابراهیمی با بیان اینکه یک‌میلیون و ۳۶۳ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند ، خاطرنشان کرد:استان گیلان در هنگام تعطیلات پذیرای بیش از دو برابر و نیم جمعیت مهمان و مسافر است و همچنین بیش از یک برابر نیز جمعیت سیال ثابت در استان از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده می کنند در حالیکه نقدینگی از سوی سازمان بر اساس تعداد بیمه شدگان به استان تعلق می گیرد که اختصاص این میزان نقدینگی میبایست بر اساس عدالت و با توجه به گردشگر پذیر بودن استان اختصاص یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.