مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان: ۶ پروژه بزرگ پست فوق توزیع در شهرستان رشت احداث خواهد شد

0 2

پروژه بزرگ پست فوق توزیع با ظرفیت ۶۰۰ مگاولت آمپر در کلان‌شهر رشت به عنوان مرکز اصلی ثقل بار استان احداث خواهد شد.
عصر کاسپین/ محمود دشت بزرگ مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان در نشست با کوچکی‌نژاد نماینده مردم شریف شهرستان رشت و حومه در مجلس شورای‌اسلامی، با اشاره به قدمت بالای شبکه برق گیلان گفت: استان گیلان پیشگام در صنعت برق بوده و بیش از یک قرن است که صنعت برق وارد استان شده است. این قدمت بالا در عرصه برق، فرسودگی تجهیزات و تاسیسات برقی را در بخش خط و پست به همراه داشته که این چالش اساسی قبل از تبدیل شدن به بحران باید مرتفع گردد.
دشت بزرگ با اشاره به اینکه کلان‌شهر رشت مرکز ثقل بار است، افزود: تمرکز و توجه اساسی شرکت برق منطقه‌ای گیلان، شهرستان رشت به عنوان کانون اصلی ثقل بار است.
وی افزود: با توجه به این مهم، احداث ۶ پست فوق توزیع با ظرفیت ۶۰۰ مگاولت آمپر در شهرستان رشت تعریف شده که از این ۶ پروژه، مشکل زمین ۲ پروژه مرتفع شده و در مابقی پروژه‌ها با مشکل زمین جهت احداث پست رو به رو هستیم که حل این معضل مستلزم مشارکت، همدلی و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی استان است.
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه زیربنا و مادر تولید، اشتغال و توسعه پایدار، انرژی برق است، گفت: موتور محرک تمامی فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و صنعتی انرژی برق بوده و صنعت برق به عنوان متولی این بخش، رسالت خطیری بر دوش دارد که انجام این وظیفه بزرگ نیازمند کار گروهی و فرا‌سازمانی است.
دشت بزرگ با توصیف شرکت برق منطقه‌ای گیلان به عنوان شرکت مرجع، گفت: شرکت برق منطقه‌ای گیلان در بسیاری از زمینه‌ها، نوآوری و ابتکار به خرج داده به نحوی که دیگر شرکت‌های برق منطقه‌ای، این شرکت را به عنوان الگویی موفق و پیشران یاد می¬کنند که این امر بیانگر تحرک و پویایی شرکت برق منطقه‌ای گیلان می باشد.
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان بشارت آینده‌ای درخشان برای صنعت برق گیلان را داد و افزود: بزرگترین قرارداد تاریخ صنعت برق گیلان در زمینه خرید ترانس‌های با قدرت ۵۰ مگاولت آمپر و خرید ۵ دستگاه پست GIS منعقد شده و آینده‌ای روشن را پیش‌رو خواهیم داشت.
دشت بزرگ با ابراز امیدواری از اتفاق افتادن تحولی زیربنایی در صنعت برق گیلان، گفت: هدف و رسالت شرکت برق منطقه‌ای گیلان تامین رفاه برای یکایک مردم استان و داشتن زیرساختی قوی و پایدار در صنعت برق بوده به نحوی که سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در استان به هیچ وجه مشکل و دغدغه‌ای را در زمینه انرژی برق شاهد نباشند و با آسایش خاطر اقدام به سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در استان نمایند.
کوچکی نژاد نماینده مردم شریف شهرستان رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی گفت: صمیمانه از مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان به خاطر اجرای پروژه‌های بزرگ در استان قدردانی میکنم و مسائل و مشکلات این شرکت را پیگیری خواهم کرد تا شاهد رشد و پیشرفت بیشتری در این عرصه باشیم.
وی با اشاره به اینکه ناترازی تولید برق از جمله چالش‌های اساسی کشور است، افزود: برق محور توسعه بوده و جهت تامین رفاه بیشتر مردم و رونق تولید و اشتغال باید نگاه ویژه‌ای به صنعت برق داشته باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.