معاون رئیس جمهور در جریان بازدید از پژوهشکده ترومای گیلان مطرح کرد: حمایت دولت از مراکز ارائه دهنده خدمات فناورانه ملی

0 2

دکتر حسین افشین- معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با همراهی دکتر هادی حق شناس- استاندار گیلان پیش از ظهر امروز در جریان سفر به استان گیلان از پژوهشکده تروما دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رشت بازدید کرد.

عصر کاسپین/ معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در نشست مشترک با رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، معاونان دانشگاه، رئیس پژوهشکده تروما و همچنین روئسای مراکز تحقیقاتی این پژوهشکده با تقدیر از تلاش‌های این پزوهشکده سلامت محور، اظهار کرد: وجود پژهشکده‌های سلامت محور در کاهش آسیب و افزایش سطح سلامت قطعا موثر است.

دکتر حسین افشین با اشاره به پیشروی علم در حوزه سلامت، افزود: دولت چهاردهم اصرار بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت دارد و از واحدهای فناور آن نیز حمایت می کند.

وی با اشاره به اهداف استراتژیک تعریف شده در پژوهشکده تروما گیلان، گفت: برنامه پژوهشکده تروما گیلان از جمله در حوزه هوش مصنوعی و صنایع مرتبط به آن مشروط به نوع خدمات منحصر به فرد و خاص بودن آن مورد حمایت قرار می‌گیرد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور تامین نیازمندی‌های پژوهشکده تروما را حائز اهمیت دانست و گفت: امکانات ملی نظیر تجهیزات آزمایشگاهی و یا تخصیص اعتبارات هنگفت برای ایجاد زیرساخت‌ها با وجود منابع محدود دولتی به مراکزی تخصیص داده میشود که خدمات فناورانه و محصول محور ملی ارایه کند.

گفتنی است؛ در ابتدای این نشست دکتر شاهرخ یوسف‌زاده چابک- رئیس پژوهشکده ترومای گیلان، گزارشی از راهبردها، چشم انداز و فعالیت‌های این مجموعه ارائه کرد.

پژوهشکده ترومای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان مشتمل بر مراکز تحقیقات ترومای جاده‌ای، عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت، علوم اعصاب و ارتوپدی است.

پژوهشکده ترومای دانشگاه علوم پزشکی گیلان نخستین پژوهشکده تأسیس‌ شده در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور است و مرجعیت علمی با استفاده از پژوهش‌های کاربردی و اثرگذار در زمینه‌ی تروما در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی از چشم‌انداز آن است.

مأموریت اصلی پژوهشکده تروما دانشگاه علوم پزشکی گیلان تولید علم و فناوری در حوزه سلامت، توسعه تحقیقات سلامت به‌منظور تأمین شواهد لازم برای سیاست‌گذاران، ارزیابی و تحلیل سیاست‌ها و نیز تربیت نیروی انسانی متخصص و حرکت در مرزهای دانش مرتبط با درمان بیماران ترومایی در راستای افزایش بهره‌وری نظام سلامت است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.