پلمب بیش از ۵۰ مرکز درمانی غیرمجاز در گیلان طی ۶ ماه امسال

0 0

هفتمین نشست قرارگاه نظارت بر سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز با حضور دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، معاونان دانشگاه، مدیران کل و نمایندگان دستگاه‌های خدماتی مرتبط با سلامت، در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

عصر کاسپین/ دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست انجام بازدیدهای منسجم و مداوم از موسسات سلامت محور را لازم و ضروری دانست و اظهار کرد: توسط تیم‌های بازرسین نظارت بر درمان دانشگاه و ارسال بازخورد در خصوص رعایت تعرفه‌های مصوب و ارجاع پرونده پزشکان و یا مراکز درمانی داری تخلفات متعدد تعرفه‌ای به کمیسیون ماده ۱۱ دانشگاه یکی از الزامات است.

وی با اشاره به فعالیت غیر مجاز مراکز ارائه دهنده خدمات پوست و زیبایی، افزود: جلوگیری از فعالیت موسسات غیرمجاز در حیطه پوست و زیبایی در سطح استان باید بیشتر و از دخالت افراد فاقد صلاحیت، خوددرای شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، سلامت مردم را خط قرمز نظام سلامت و گفت: بیش از ۵۰ مرکز درمانی غیر مجاز در استان طی ۶ ماه نخست امسال پلمب و پرونده تخلف آن‌ها به مراجع قضایی مربوطه ارجاع شده است.

دکتر آشوبی با اشاره به نوع فعالیت نظام سلامت کشورهای توسعه یافته، تصریح کرد: تصدی‌گری دولت در سلامت باید به حداقل و به جای آن باید نظارت بر خدمات بخش خصوصی متمرکز شود.

وی با تاکید بر اینکه تعرفه‌های کادر درمان باید واقعی باشد، افزود: غیر واقعی بودن تعرفه‌های پزشکان و پرستاران موجب انحراف در حسن انجام کار می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.