پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس

0 3

دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پیامی فرا رسیدن هفته دفاع مقدس را تبریک گفت. متن پیام به شرح زیر است:

عصر کاسپین/ بسم الله الرحمن الرحیم

پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله:
إنّ لکلّ امّهٍ سیاحهً، و سیاحه امّتی الجهاد فی سبیل اللّه
هر امّتى را سیاحتى است؛ و سیاحت امّت من جهاد در راه خداست (کنز العمّال: ۱۰۵۲۷)

همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: هفته دفاع مقدس یادآور خون‌های مقدسی است که در پای شجره طوبای انقلاب اسلامی ریخته شد. فرزندان جبهه و شهادت اطاعت را عبادت می‌بینند. وارثان دفاع مقدس عزت جهاد را با ذلت در خانه نشستن عوض نمی‌کنند. ایستادگی آن‌ها نشستگان تاریخ را به قیام وا می‌دارد و این پیام بزرگ دفاع مقدس است.

واقعه‌ی دفاع مقدّس یک برهه‌ی برجسته و مهمّی از تاریخ کشور ما است و این امام خمینی (ره) بود که دفاع در برابر دشمن بعثی را دفاع مقدّس نامیدند و به این دفاع قداست بخشیدند.

قداست‌بخشی به دفاع موجب شد تا مردم انقلابی و مذهبی نگاه متفاوتی نسبت به جنگ پیدا کنند و هر کس به دنبال یافتن نقش خود در دفاع مقدس همچون انقلاب اسلامی باشد. امام در ادامه موضوع جنگ را در اولویت نخست مسائل کشور قرار دادند و در ذیل دفاع مقدس، دفاع همه جانبه را مطرح کردند؛ بدین معنی که علاوه بر اشخاص حقیقی و مردم، نهادها و سازمان‌ها هم باید در دفاع مقدس نقش آفرین باشند و هر سازمان اعم از نظامی و غیرنظامی باید نقش خود را در دفاع همه جانبه ایفا کند.

اینجانب فرا رسیدن هفته دفاع مقدس که یادآور شجاعت و حماسه آفرینی‌های ارتش غیور، سپاه سلحشور، بسیج مخلص، نیروهای انتظامی و سایر مدافعان دلیر میهن اسلامی در جنگ تحمیلی هشت ساله است را به ساحت مقدس حضرت بقیه الله الاعظم(عج)، مقام معظم رهبری، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و همه دلیرمردان عرصه ایثار و مقاومت و مردم قهرمان و سرافراز استان گیلان به ویژه خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تبریک و تهنیت عرض نموده و از خداوند متعال توفیق خدمتگزاری و ادامه راه شهیدان را برای همگان مسئلت می‌نمایم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.