یادداشت / الهام شاد ؛ به بهانه اکران نمایش ” پیتزا مخصوص ” از گروه تئاتر آبی با شعار معلولیت محدودیت نیست

0 22

عصرکاسپین / یادداشت ، الهام شاد ؛ روز اول اجرای نمایش به دعوت عوامل اجرا به تماشای ” پیتزا مخصوص ” نشستم. موضوع قابل توجه در سالن نمایش حضور تعداد زیادی از توانخواهان بود که با شوق و هیجان به تماشای این اجرا نشستند ، خوشحالی و لبخند عزیزانی که در جامعه کمتر به آنها پرداخته می شود .

موضوع قابل توجه دیگر، محل اجرای نمایش بود که در طبقه دوم خاتم الانبیا قرار گرفته که با وجود آسانسور از طبقه اول به دوم ، باز هم نیازمند بالا رفتن از چندپله تا رسیدن به سالن نمایش است ، که این امر رفت و آمد را برای تعدادی از توانخواهان که با ویلچر یا عصا حضور پیدا کرده بودند بسیار سخت و طاقت فرسا میکرد.

  علت را از عوامل اجرا جویا شدم که گرانی سالن های طبقه اول خاتم الانبیا و مابقی سالن های اجرا و عدم مشارکت بهزیستی برای در اختیار قراردادن سالن به جهت اجرا و عدم حمایت از گروه ، به سختی های مسیر این هنرمندان می افزاید.

جامعه هنری توانخواهان ،جامعه‌ای توانا و خوش ذوق که مملو از ظرفیت است اما همواره نادیده گرفته می‌شود. جامعه‌ای که زیبا است و زیبایی خلق می‌کند اما توقع دارد که دست کم قدری از مشکلاتش را مسئولان ببینند و رسیدگی کنند.

در عرصه های هنری ، فرهنگی و اجتماعی به توانخواهان به عنوان بخشی از جامعه کمتر پرداخته شده است ، نیازهای آنها کمتر مورد توجه قرار گرفته است و هنر می تواند حرف دل جامعه توان‌خواهان را به گوش مردم و مسئولان برساند.

نمایش “پیتزا مخصوص ” به نویسندگی لاله گلرخ عربانی و کارگردانی ابراهیم حسن زاده از تاریخ ۲۸ مهرماه تا ۴ آبان در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا رشت،  سالن رحمدل به روی صحنه میرود. این نمایش به موضوع چالش های افراد توان خواه در جامعه پرداخته است.

گروه تئاتر آبی به کارگردانی ابراهیم حسن زاده از فعالان توانخواهان گیلان این نمایش را به روی صحنه میبرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.