برگزاری جشنواره تئاتر بین المللی صاحبدلان در هفته رشت / برپایی جشنواره مجسمه های نوری در هفته رشت

0 1

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت بر لزوم هم افزایی ادارات و بخش خصوصی با مدیریت شهری برای برگزاری «هفته رشت» تاکید کرد و گفت: حرکت در مسیر توسعه و آبادانی کلانشهر رشت نیازمند یک اراده و اقدام جمعی است.

عصر کاسپین/ «هادی رمضانی» در یکصد و بیست و چهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت اظهار کرد: توسعه متوازن تمام محله‌های رشت بویژه مناطق محروم در دستور کار این شورا قرار گرفته است.
وی با اشاره به برگزاری هفته رشت افزود: برای برگزاری مطلوب این هفته نیاز است شهرداری از هم اکنون هماهنگی های درون سازمانی خود را آغاز کند و برای بهتر برگزار شدن به نهادهای شهری فراخوان کند.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت بر لزوم هم افزایی ادارات و بخش خصوصی با مدیریت شهری برای برگزاری «روز رشت» تاکید کرد و گفت: حرکت در مسیر توسعه و آبادانی کلانشهر رشت نیازمند یک اراده و اقدام جمعی است.
وی با تاکید بر اینکه هفته رشت فقط مربوط به شهرداری نیست بلکه هم افزایی و همکاری همه ادارات ، اصناف و فعالان بخش خصوصی را می طلبد، ادامه داد: روز رشت از ششم الی دوازدهم دی ماه با حضور فعالان صنعت گردشگری و صنایع وابسته اجرا می شود لذا برای بهتر برگزار شدن این رویداد نیازمند عزمی همگانی هستیم.
برگزاری جشنواره تئاتر صاحبدلان با حضور مهمانان داخلی و خارجی در رشت
در ادامه «یاسر محجوب» رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص هفته رشت گفت: طی پیگیری ها و برنامه ریزی های صورت گرفته سعی کرده ایم تا سطح برنامه ها در حد ملی و فرا ملی باشد.
وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی در این هفته، ویژه برنامه پرده خوانی با موضوع میراث معنوی رشت را هر روز در پیاده راه فرهنگی را تا دوازدهم دی خواهیم داشت، ادامه داد: این برنامه میراث معنوی رشت را به صورت هنرمندانه به مخاطبان و شرکت کنندگان معرفی خواهد کرد.
محجوب به میزبانی رشت در سیزدهمین دوره سراسری و دومین دوره بین المللی تئاتر «صاحبدلان» اشاره کرد و افزود: این جشنواره که با همکاری شهرداری رشت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است هنرمندان داخلی و خارجی و مسئولان کشوری نیز حضور دارند.
وی به برگزاری نمایشگاهی از آثار برگزیده سومین رویداد جنگل بارانی تحت عنوان ایوان هنر اشاره کرد و گفت: شب قرآنی رشت با محوریت تجلیل از مفاخر قرآنی ملی و کشوری و ویژه برنامه فرزندان میرزا یاران روح الله همراه با رونمایی ۱۰ فیلم دفاع مقدس در ایام کنگره ۸ هزار شهید استان گیلان از رسانه ملی پخش خواهد شد در هفته رشت خواهیم داشت.
محجوب به برگزاری با قدرت اجتماع ۹ دی در پیاده راه فرهنگی رشت با هماهنگی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به در پیش بودن سالگرد شهادت سردار سلیمانی در سیزدهم آبان ماه سال جاری تصریح کرد: پویش ویژه کودکان شهر رشت با عنوان «عمو قاسم» برگزار خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه جشنواره غذاهای سالم، سفره و غذاهای ارگانیک و نوشیدنی های ورزشی در سالن حاج قاسم سلیمانی با هماهنگی دبیرخانه شهر خلاق خوراک در رشت برپا می شود، اضافه کرد: هماهنگی برای برگزاری جشنواره ملی شب شعر رشت در تالار مرکزی رشت، جشنواره عکس موبایلی رشت، اختتامیه سومین جشنواره فیلم کوتاه رشت، ایستگاه هنر و تور عکاسی و کارگاه آموزش از ویژه برنامه هایی است که در دستور کار سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت قرار دارد.
محجوب به برگزاری برنامه ها و جشنواره های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در رشت و ویژه همکاران شهرداری اشاره کرد و گفت: در طول هفته رشت تئاتر خیابانی با موضوع رشت در پیاده راه فرهنگی برپا خواهد شد.
” جشنواره مجسمه های نوری برپا می شود “
«علیرضا حسنی» رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت در ادامه این کمیسیون از اجرای برنامه‌های متنوع و ویژه این سازمان به مناسبت هفته رشت خبر داد و اظهار کرد: نصب سازه نوری سانلایت، فضاسازی مناسب شهر با نصب استند و واتربند، اکران تصاویر قدیمی رشت، جشنواره مجسمه های نوری، نصب المانهای موقت، دیوارنگاری متناسب با هفته رشت، کاشت ۱۲ نهال به مناسبت روز رشت در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به اهمیت زیباسازی و فضاسازی شهری در این ایام ادامه داد: برای هفته رشت، اقدامات متعددی در سطح شهر انجام خواهد شد که هدف آن ارتقای جلوه‌های بصری و تاریخی شهر است.
حسنی در ادامه به نصب سازه نوری سانلایت در نقاط کلیدی شهر اشاره کرد و افزود: این سازه‌های نوری با هدف افزایش جذابیت بصری و نورپردازی محیط‌های عمومی طراحی شده است.
وی با اشاره به فضاسازی مناسب شهر با نصب استند و واتربند و اکران تصاویر قدیمی رشت در سطح شهر گفت: جشنواره مجسمه‌های نوری نیز در هفته رشت برپا می شود که جلوه‌ای هنری به شب‌ های شهر می‌بخشد.
حسنی. تصریح کرد: نصب المان‌های موقت و دیوارنگاری‌هایی متناسب با هفته رشت، از دیگر برنامه‌های این سازمان است.
وی در پایان به کاشت ۱۲ نهال به مناسبت روز رشت اشاره کرد و گفت: این اقدام نمادین، تجلی احترام به محیط زیست و زنده نگه داشتن ارزش‌های فرهنگی شهر رشت خواهد بود.
گفتنی است، در این کمیسیون «امید اکبری» رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری رشت، «علیرضا حسنی» رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری، «یاسر محجوب» رییس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری رشت، «علیرضا زارع» رئیس سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهری، «اسماعیل چراغی» مدیر مالی شهرداری رشت، «مهدی پور محمدی» رییس اتحادیه صنف رستوران و غذاهای سنتی شهرستان رشت، «روهام قلیچی» رئیس مرکز آموزش بازرگانی گیلان در خصوص «خلق و مدیریت برند گردشگری، تشکلات صنف گردشگری و روسای اتحادیه ها و کارشناسانی از حوزه اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان حضور داشتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.