اصلاح و بهسازی ۱۲۱ فیدر فشار متوسط توزیع برق گیلان
طرح های تعمیرات پیشگیرانه به منظور اصلاح و بهسازی شبکه های توزیع مهمترین راهکار برای جلوگیری از خاموشی ها و حوادث در زمان وقوع بحران است که در سطح شرکت توزیع برق گیلان بصورت منسجم در قالب طرح جهادی افزایش تاب آوری در حال اجرا می باشد.
عصرکاسپیین/ در همین راستا مسعود صادقی خمامی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت: مقاوم سازی شبکه های توزیع، ارتقای قابلیت اطمینان شبکه، انجام تعمیرات پیشگیرانه با هدف ارتقای تاب آوری، بهره گیری از ظرفیت و توان فنی نیروی انسانی شرکت در راستای گسترش تعمیرات و کاهش هزینه ها از مهمترین آثار و اهداف طرح ارتقاء تاب آوری است.
وی افزود : با توجه به دستورالعمل های مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در صنعت آب و برق مبنی بر شناسایی و پایش مستمر تهدیدات طبیعی حوزه صنعت آب و برق، بررسی الگو ها و روش های متنوع هم افزایی به منظور کاهش آسیب پذیری و تسهیل مدیریت بحران از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.
صادقی خاطرنشان کرد: هدف و استراتژی این شرکت در اجرای طرح افزایش تاب آوری؛ بازسازی شبکه های مستعمل و خسارت دیده از بحران حادث شده گذشته و همچنین تقویت، نوسازی و بهسازی شبکه و تاسیسات شرکت در سطح استان گیلان است.
مدیرعامل توزیع برق گیلان تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۳۱ مرحله طرح افزایش تاب آوری با اعتباری معادل ۶۰۳۲۵ میلیون ریال به منظور افزایش ضریب پایداری شبکه های فشار متوسط به ویژه در ایام وقوع بحران به اجرا درآمده است.
وی بیان داشت : طرح مذکور با فعالیت ۷۱۸ اکیپ اجرایی به ظرفیت ۳۷۴۷ نفر ساعت روی قریب به ۲۷۷ کیلومتر از فیدرهای فشار متوسط، عملیات جهادی ارتقای تاب آوری شبکه صورت پذیرفته است.
صادقی تاکیدکرد : تمامی مراحل طرح تاب آوری شبکه های توزیع با تجمیع اکیپ های عملیاتی و بکارگیری کلیه امکانات موجود در شرکت انجام می پذیرد و با اجرای طرح فوق از ابتدای سال تاکنون ۱۲۱ فیدر فشار متوسط تعمیر و بهسازی شده است .
مدیرعامل توزیع برق گیلان اضافه کرد: ۱۸۹ عدد نصب و اصلاح پایه، ۴۵۹۱ عدد تعویض مقره و ۴۴۸ رشته تعویض هادی از دیگر اقدامات مهم صورت پذیرفته طی اجرای طرح جهادی افزایش تاب آوری در سطح استان است.
وی در پایان گفت: اجرای این قبیل فعالیت ها نشان دهنده اهمیت تامین برق پایدار برای مشترکین است و کارکنان توزیع برق گیلان با آمادگی کامل برای دستیابی به هدف غایی شرکت یعنی جلب رضایتمندی مردم و پاسخگویی هرچه بهتر به مشترکین تلاش می کنند.