دریافت نشان ملی اقتصاد مقاومتی ، افتخاری درگیر برای شرکت نیوساد و صنعت استان گیلان

شرکت صامت تک خزر(نیوساد) در جشنواره نشان اقتصاد مقاومتی که با هدف الگوسازی در عرصه تولید با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونین این وزارت و رئیس سازمان بسیج کارگری و کارخانجات کشور برگزار گردید، موفق به دریافت نشان اقتصاد مقاومتی شد.

عصرکاسپین/سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور در راستای نهادینه کردن گفتمان اقتصاد مقاومتی در جامعه هدف با محوریت الگوسازی مناسب در عرصه تولید طرح اعطای نشان اقتصاد مقاومتی را با ارائه مدل‌های ارزیابی علمی طراحی و به صورت مدون از سال ۱۴۰۱ اجرا کرد.

در این جشنواره ۱۴۳۲ واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت تعداد ۴۴ واحد تولیدی برتر شدند که شرکت صامت تک خزر (نیوساد) به همراه شرکت کاسپین تامین از شهر صنعتی رشت، به عنوان دو واحد استان گیلان به عنوان واحد برتر انتخاب شدند.

همچنین شرکت صام تک خزر به عنوان تنها نماینده استان در نمایشگاه دستاوردهای واحدهای برتر این جشنواره نیز که از سوم الی پنجم خرداد سال جاری در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش دایر گردید، مشارکت نمود.

به همین مناسبت گفتگویی با مهندس امیر محمد فرجی، مدیرعامل این شرکت داشته ایم که در ادامه به آن می پردازیم.

توضیح مختصری از خود ، دوران تحصیل تان و مسیر کار و کار آفرینی خود را بیان فرمایید.

امیر محمد فرجی ساکن رشت هستم و دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه گیلان هستم ،دوران تحصیلی خودم را در مدارس استعدادهای درخشان رشت تحصیل کردم در مورد موضوع کارآفرینی با توجه به اینکه امکاناتی در کشور ایتالیا داشتیم اما به هیچ عنوان علاقمند به مهاجرت و راه اندازی کسب و کار در اروپا نبودم و همیشه اشتیاق فراوانی به ایجاد برند آرایشی و تولید در ایران داشتم و برای رقابت با برندهای اروپایی ، تولید با کیفیت و بهترین فرمولاسیون با به روزترین ماشین آلات رو در سر داشتم که با برند نیوساد و راه اندازی تیم های تحقیق و توسعه ، آزمایشگاه مدرن و همکاران فارغ التحصیل از دانشگاههای معتبر و تیم مدیران بسیار با استعداد به این هدف خواهم رسید “زیرا من به تولید و نوآوری اعتقاد راسخ دارم ”

 
گفتگو را با یکی از مهم‌ترین افتخارات اخیر مجموعه نیوساد آغاز کنیم. شما به‌عنوان اولین دریافت‌کننده “نشان ملی اقتصاد مقاومتی” در سال ۱۴۰۴ معرفی شدید؛ لطفاً بفرمایید این نشان با چه معیارهایی اهدا شد و این موفقیت چه جایگاهی در مسیر کاری شما دارد؟

برای ما در مجموعه نیوساد، دریافت “نشان ملی اقتصاد مقاومتی” در سال ۱۴۰۴ که برای اولین بار در کشور برگزار شد، افتخاری بی‌نظیر و در عین حال بسیار مسئولیت‌آور است. این نشان، بر پایه شاخص‌هایی همچون اتکا به دانش بومی، اشتغال‌زایی پایدار، تولید باکیفیت در شرایط تحریم، نوآوری، و سهم‌آفرینی در بازار ملی و منطقه‌ای اعطا شد. ما سال‌هاست با تکیه بر همین اصول فعالیت می‌کنیم. باور ما این است که اقتصاد مقاومتی، تنها یک واژه نیست؛ بلکه مسیری است برای خودکفایی، رشد پایدار، و توسعه‌ی افتخارآمیز در داخل کشور.

این نشان چطور مسیر برند نیوساد را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد؟

این موفقیت، تصویری ملموس از اعتماد حاکمیتی به رویکرد ماست و بی‌تردید سرمایه‌ای عظیم برای برند ما محسوب می‌شود. اما از سوی دیگر، مسئولیت ما را نیز سنگین‌تر می‌کند. ما باید اکنون، نه فقط برای مشتریان‌مان، بلکه برای الگوسازی در سطح ملی و حمایت از تولید داخلی، گام‌های بلندتری برداریم. نیوساد قرار نیست صرفاً تولیدکننده باشد، بلکه باید نماینده‌ای از آرمان‌های اقتصادی ایران نوین باشد.

چه مسیر یا اقدام خاصی باعث شد که داوران این رویداد ملی، نیوساد را شایسته‌ی دریافت این نشان بدانند؟

ما در نیوساد همواره تلاش کردیم در سه محور تحقیق و توسعه‌ی مستمر، ارتقاء کیفیت، و نگاه بلندمدت به بازار داخل و صادرات، جلوتر از زمان حرکت کنیم. در سال‌های گذشته با افزایش تعداد محصولات، سرمایه‌گذاری در نیروی انسانی متخصص، تجهیز آزمایشگاه‌های مدرن، و بهره‌گیری از ماشین‌آلات به‌روز، ثابت کردیم که می‌توان بدون تکیه به واردات و مواد اولیه خارجی، محصولی قابل رقابت با برندهای اروپایی تولید کرد. همین اقدامات، عامل تمایز ما در ارزیابی این رویداد ملی شد.

چه مسیر یا اقدام خاصی باعث شد که داوران این رویداد ملی، نیوساد را شایسته‌ی دریافت این نشان بدانند؟

ما در نیوساد همواره تلاش کردیم در سه محور تحقیق و توسعه‌ی مستمر، ارتقاء کیفیت، و نگاه بلندمدت به بازار داخل و صادرات، جلوتر از زمان حرکت کنیم. در سال‌های گذشته با افزایش تعداد محصولات، سرمایه‌گذاری در نیروی انسانی متخصص، تجهیز آزمایشگاه‌های مدرن، و بهره‌گیری از ماشین‌آلات به‌روز، ثابت کردیم که می‌توان بدون تکیه به واردات و مواد اولیه خارجی، محصولی قابل رقابت با برندهای اروپایی تولید کرد. همین اقدامات، عامل تمایز ما در ارزیابی این رویداد ملی شد.

آیا این نشان تغییری در نگاه مشتریان، نمایندگان فروش یا نهادهای دولتی نسبت به شما ایجاد کرده است؟

بدون شک دریافت چنین نشان معتبری، پیام روشنی به ذ‌ینفعان ما می‌دهد: نیوساد یک برند ماندگار و متعهد به ارزش‌های ملی است. نمایندگان فروش، با افتخار بیشتری برند ما را معرفی می‌کنند، مشتریان با اطمینان بیشتر از محصولات ما استفاده می‌کنند و حتی نگاه نهادهای دولتی نسبت به تعامل با ما شفاف‌تر و مثبت‌تر شده است.

تاریخچه مختصری از واحد صنعتی خود و نحوه استقرار آن در شهر صنعتی رشت و افتخارات و موفقیت های کسب شده در طول این سال ها را بیان فرمایید.

گروه تولیدی دانش‌بنیان صامت تک خزر با هدف فرهنگ‌سازی استفاده از محصولات بهداشتی و آرایشی یکبار مصرف در سال ۱۳۸۲ در شهر صنعتی رشت پایه‌گذاری شد و در سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را در زمینه تولید ساشه‌های بهداشتی یکبار مصرف با پروانه ساخت از وزارت بهداشت، گواهینامه استاندارد خوداظهاری و همچنین گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001:2015 و GMP از DQS آلمان آغاز نمود. هم اکنون گروه تولیدی صامت تک خزر که محصولات آن با نام آشنای “نیوساد” تولید می‌شود در تمامی استان‌ها نماینده و عامل توزیع فعال دارد. شایان ذکر است نیوساد یک کلمه فارسی به معنی بی زوال و فناناپذیر می‌باشد.

افتخارات :
۱۳۸۹- واحد نمونه صنعتی سازمان صنایع و معادن استان گیلان
۱۳۸۹ – واحد نمونه و تولید کننده برتر استاندارد
۱۳۹۲ – واحد نمونه سازمان صنعت و معدن و تجارت
۱۳۹۳ – دریافت تندیس برند برتر در سومین همایش برند برتر، کیفیت برتر
۱۳۹۳ – دریافت نشان رضایت‌مندی مشتری در اجلاس رضایت‌مندی مشتری
۱۳۹۳ – واحد نمونه صنعتی سازمان صنعت و معدن و تجارت
۱۳۹۳ – کارآفرین برتر ملی
۱۳۹۴ – دریافت تندیس برند برتر
۱۳۹۵ – اولین واحد تولیدی دانش‌بنیان آرایشی-بهداشتی استان گیلان
۱۳۹۵ – برند برتر استان گیلان
۱۳۹۵ – کارفرمای نمونه کشوری
۱۳۹۵ – کارآفرین برتر استانی در یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر
۱۳۹۵ – کارآفرین برتر در دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان گیلان
۱۳۹۵ – واحد صنعتی نمونه استان گیلان
۱۳۹۵ – دریافت گواهینامه استانی رعایت حقوق مصرف کنندگان
۱۳۹۶ – واحد نمونه کارآفرینی و سرمایه‌گذاری
۱۳۹۷ – واحد نمونه صنعتی استان
۱۴۰۲ _ دریافت نشان استانی اقتصاد مقاومتی

رمز موفقیت و پویایی شرکت و استمرار فعالیت خود را در چه مواردی می بینید ؟

هدف گروه تولیدی صامت تک خزر تولید محصولاتی با کیفیت بالا با بروز کردن مداوم سیستم تولید و ماشین‌آلات می‌باشد که این مهم از طریق به خدمت گرفتن تکنیک‌های روز ما را قادر ساخته تا کیفیت محصولات خود را تضمین نماییم و رضایت مشتریان خود را با در نظر گرفتن ویژگی‌ها و نیازمندی آنها تامین نماییم ، با توجه به این مهم که تغییر در جوامع ، بازارها و فناوری ها در سراسر جهان به طور مداوم مشاغل را مجبور به اجرا کردن ارزش ها، تدوین استراتژی های جدید و یادگیری مهارت های جدید برای یافتن راه حل های بهتر می کند، استمرار فعالیت شرکت نیوساد با تمرکز بر ارائه محصولات و خدماتی که درخور تقدیر مشتریان بوده و به نیاز‌های آن‌ها پاسخ دهند، ادامه خواهد داشت و بر آنیم تا کیفیت و فرمولاسیون محصولات خود را بهبود و رضایت مشتریان را افزایش دهیم . گروه تولیدی صامت تک خزر با برند تجاری نیوساد و در نظر گرفتن همه امکانات گسترده تحقیقاتی و فنی خود در زمینه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی با پایه طبیعی و عدم استفاده از نگهدارنده‌های پارابنی منطبق بر شناسایی نیازها پیشگام تحول و رفع نیازهای مصرف کنندگان می‌باشد. و برای رسیدن به موفقیت و پویایی شرکت تحت هیچ شرایطی” کیفیت را که خط قرمز نیوساد است” فدای قیمت ارزانتر، تولید و سهم بیشتر از بازار نخواهیم کرد .

وضعیت فعلی شرکت ازلحاظ میزان اشتغال،تنوع تولید و برنامه های در دست اجرا برای توسعه چیست؟

شرکت با بکارگیری قارغ التحصیلان جوان و مدیران خوش فکر و تیم مارکتینگ ، تحقیق و توسعه و بازرگانی قوی با بیش از ۱۰۰ نفر نیروی مستقیم و بیش از ۳۰۰ نفر نیروی غیر مستقیم با تجربه ای انکار ناپذیر در زمینه تولید و عرضه محصولات بهداشتی و حرکتی نوآورانه بسمت تولید محصولات مراقبتی پوستی توانسته سهم به سزایی در سلامت خانواده ها داشته و در خلال بیش از بیست سال فعالیت از این منظر دین خود را تمام وکمال به جامعه ادا کند و موفقیتهای پی در پی را کسب نماید. هدف تیم نیوساد تولید محصولات متنوع مطابق با نیازهای روز جامعه بوده و هرماه محصول جدید آرایشی و بهداشتی را به چرخه تولید اضافه مینماید برنامه ریزی نموده تا هر ساله خط تولید جدیدی نیز به مجموعه اضافه نماید که در سال جاری سوله های متناسب برای راه اندازی واحدهای تولیدی جدید نیز آماده گردیده است و از طریق سوشا مدیا و فضای مجازی نیز تبلیغات و بازارسازی محصولات جدید را فعال کرده ایم و ما بر این باوریم که “کیفیت” راز ماندگاری و بقا برند نیوساد در بازار ارایشی و بهداشتی ایران است .

چه ایده های و راهکارهای برای بهبود اوضاع تولید و موفقیت هر چه بیشتر کارآفرینان جوان دارید؟

یکی از چالش‌های اصلی کارآفرینان تازه‌وارد در صنعت آرایشی بهداشتی ، امروزه مشکلات و مدیریت بحران‌های مالی جهت راه اندازی کسب و کار آنان میباشد و در صورتی که دولتمردان و متولیان صنعتی دغدغه مساعدت و کمک به جوانان دارای ایده های نو و بهبود فضای تولید و کسب و کار در ایران را در راه رقابت با برندهای خارجی داشته باشند مطمینا در این مسیر تاثیر گذار خواهند بود . در راستای موفقیت کارآفرینان جوان عرض کنم که پس از عبور و حل مشکلات مالی ، راه اندازی کسب و کار و بهبود اوضاع تولید در مراحل ابتدایی راه‌اندازی کسب و کار، مدیران معمولاً خود وظایف مختلفی از جمله بازاریابی، فروش، مدیریت ، برنامه ریزی و تولید را بر عهده دارند ، که بنظر بنده هیچ‌یک از این آیتم‌ها به‌تنهایی نمی‌تواند موفقیت کسب و کار را تضمین کند ، بلکه مجموعه‌ای از این عوامل باید با هم کار کنند تا موفقیت حاصل شود.مجموعه‌ای از آیتم‌ها لازم است تا شما بتوانید تولید کنید، آن تولید را با کیفیت انجام دهید، و توصیه من به جوانان علاقمند به ایجاد فضای کسب و کار و تولید این است که علاوه بر تهیه نقدینگی و راه اندازی بستر تولید میبایست تیم بازاریابی فروش، مارکتینگ ، همکاران خلاق و مدیران با استعداد وقوی داشته باشید موفق شوید. من بر این باور هستم که داشتن سرمایه مالی برای رشد ، توسعه و بقاء یک واحد تولیدی و ماندگاری کسب و کار کافی نیست بلکه داشتن سرمایه انسانی ، نیروهای کارآمد قوی و همکاران با استعداد و شاداب نیز بسیار تاثیرگذار و مهم می باشد.

در پایان هرنکته مهمی که در زمینه موفقیت در تولید دارید بیان فرمایید.

موفقیت در صنایع آرایشی بهداشتی نیازمند ترکیبی از مدیریت بحران ، دانش فنی ، تعهد و اخلاق و همکاران با تجربه و با استعداد است. کارآفرینان جوان تازه‌کار حتما با مطالعه ، مشاوره و شناخت دقیق از بازار آرایشی و بهداشتی وارد این حوزه شوند زیرا تحول در این صنعت بسیار سریع اتفاق خواهد افتاد و باید آمادگی و سرمایه تغییرات را داشته و همچنین هیچ‌گاه اهمیت اخلاق و تعهد به مشتریان و بررسی بازارهدف و شناخت نیازهای مشتریان را فراموش نکنند.
سخن آخرم با مصرف کنندگان این است که مراقب پوست خود باشند و به برندهای فیک و تقلبی خارجی موجود در بازار اعتماد نکرده و از آن محصولات استفاده نکنند .

در پایان آرزوی موفقیت برا همه تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی ایران عزیز دارم ، به امید تعالی تولید و صنعت این کشور که سرچشمه اصلی اشتغال ،تولید ثروت ،رفاه و آسایش اجتماعی و…است، ما تولیدکنندگان بخش خصوصی کشور با وجود تمام ناملایمتی های اقتصادی و تحریم ها با تمام انرژی و پتانسیل تلاش می کنیم و به راه خود ادامه خواهیم داد ، امیدوارم که در این مهم مسولین مربوطه نیز همراه و یاور تولیدکنندگان باشند .

خبرهای تازه
نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.