رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی :آبان امسال زمان افتتاح راه آهن قزوین -رشت /سوت قطار پاییز امسال در گیلان طنین انداز می شود .

0 230

عصرکاسپین ،آغاز شمارش معکوس برای بهره برداری از خط آهن قزوین – رشت، مرکز گیلان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه ی گیلان در رشت آخرین وضعیت روند اجرای طرح احداث خط آهن قزوین رشت را بررسی کرد و گفت: با توجه به تدابیر اتخاذ شده ، آبان امسال شاهد افتتاح خط آهن قزوین – رشت خواهیم بود .
آقای نوبخت همچنین از آغاز اجرای طرح احداث خط آهن رشت – انزلی خبر داد و گفت: با توجه به تخصیص ۱۵ درصدی سهم دولت برای اجرای این مسیر و مشارکت ۵۰۰ میلیون دلاری جمهوری آذربایجان در این طرح، روند اجرای خط آهن رشت آستارا با جدیت پیش خواهد رفت.
وی همچنین از اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان برای اجرای مسیر رفت بزرگراه قزوین – رشت حد فاصل منجیل رودبار خبر داد .
آقای نوبخت گفت: قرار است این مسیر هشت و نیم کیلومتری تا پایان دولت دوازدهم به اتمام برسد و بخش زیادی از حجم ترافیک این منطقه را در ایام تعطیل کاهش دهد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی همچنین از پیش بینی ۵ طرح ویژه دولت برای مقابله با تحریم ها خبر داد و گفت: مدیریت بازار ارز ، هدایت نقدینگی به سوی تولید ، تعادل بین منابع و مصارف دولتی ، برنامه ریزی برای درآمدهای نفتی و تولید اشتغال از جمله این طرح هاست .

پیش بینی ۵ بسته حمایتی دولت برای مردم

آقای نوبخت همچنین از پیش بینی ۵ بسته حمایتی دولت برای اقشار مختلف جامعه خبر داد و گفت: برای حمایت از اقشار مختلف جامعه دولت ۲۵ قلم کالای پرمصرف را با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به مردم ارائه می کند و بسته های حمایتی خاصی نیز برای اقشار ضعیف و آسیب پذیر در نظر گرفته است.
وی افزود : علاوه بر این بسته های حمایتی ویژه، برای تولید کنندگان ، پیمانکاران طرح های دولتی و کارکنان دولت در نظر گرفته شده که نحوه ارائه آن متعاقبا اعلام خواهد شد .
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی همچنین از اختصاص ۱۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اشتغالزایی و بهبود فضای کسب و کار در کشور خبر داد.
وی گفت: این اعتبار به طور متوازن برای تمامی استان‌ها اختصاص یافته و با تخصیص این اعتبارات بیش از یک میلیون فرصت شغلی در کشور ایجاد می شود .
استاندار نیز در این نشست از تاسیس اداره ی کل راه آهن گیلان در ماه آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر درصددیم ساختمان اداری این اداره کل را در رشت راه اندازی کنیم و بزودی این اداره کل به عنوان راه آهن شماره ۲ فعالیت خود را آغازمی کند.
آقای سالاری همچنین با اشاره به فصل برداشت شالیزارها از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور خواست در هیات دولت تدابیر لازم را برای جلوگیری از واردات بی رویه ی برنج خارجی اتخاذ نماید.
آقای کوچکی نژاد رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در این نشست ساماندهی دو رودخانه ی زرجوب و گوهررود رشت را در پایداری محیط زیست شهری موثر دانست و از دولت خواست اعتبارات لازم را برای ساماندهی این دو رودخانه اختصاص دهد.
آقایان جعفرزاده از نمایندگان مردم رشت، شکری نماینده ی تالش، رضوانشهر و ماسال، لاهوتی نماینده ی لنگرود، حجت الاسلام افتخاری نماینده ی فومن و شفت و آقای خسته بند نماینده ی بندرانزلی هر یک در سخنانی خواستار توجه بیشتر دولت به طرح های مرتبط با آب و فاضلاب و پسماندهای شهری، تعریض و ترمیم محورهای مواصلاتی بین شهری و روستایی شدند و تسریع در روند احداث سدهای لاستیکی، پلرود، لاسک، دیورش و شفا رود را خواستار شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.