چرا علی بهارمست بهترین گزینه ریاست هیئت فوتبال گیلان است؟

0 90

عصرکاسپین،  اجرایی شدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان سطوح مختلف مدیریتی از شهردار تهران تا روسای هیئت های ورزشی شهرستان ها را در برگرفته است و تغییر در راس هیئت فوتبال گیلان نیز یکی از تغییرات احتمالی پیش رو خواهد بود.با تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان مدیران بازنشسته در سطوح مختلف یکی پس از دیگری با میزهای مدیریتی خود خداحافظی کردند اما هیئت های ورزشی با اما و اگرهای بیشتری مواجه شد.
در ابتدا برخی معتقد بودند که ریاست هیئت ورزشی شغل محسوب نمی شود و بازنشستگان نیز می توانند به کار خود ادامه دهند. برداشت های مختلف از این قانون سبب شد تا ابوالفضل صادقی معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان گیلان واکنش نشان دهد و به طور رسمی اعلام کند که نامه ای از  سوی وزارت ورزش ابلاغ شده است و بر این اساس یازده رئیس هیئت های ورزشی گیلان بازنشسته اند. وی در بخش دیگری از اظهارات خود از ممنوعیت حضور افرادی که خود را بازخرید کرده اند نیز خبر داد. 
در ادامه داورزنی معاون وزیر ورزش نیز به طور رسمی اعلام کرد که رئیس هیئت ورزشی یک استان بودن شغل نیست و شامل قضیه دوشغله ها نمی شود اما رییس هیئت نمی تواند بازنشسته باشد و از ۱۵ آذر دستگاه های نظارتی به شدت به این موضوع ورود و نظارت می کنند.
هیئت فوتبال گیلان نیز امروز در راس خود قربانعلی الماسخاله را به عنوان یک چهره بازنشسته می بیند که با توجه به اظهارات داورزنی طی روزهای آینده به احتمال فراوان شاهد خداحافظی او با این سمت خواهیم بود. 
اما در میان گزینه هایی که برای ریاست هیئت فوتبال مطرح شده اند فارغ از گزینه هایی که بازنشسته هستند و یا پیش از این خود را بازخرید کرده اند و شرایط احراز را ندارند از مدیر ورزشی سرشناس دیگری نام برده نمی شود.
شاید در این شرایط بهترین گزینه ای که می تواند سر و سامانی به اوضاع نه چندان مناسب فوتبال گیلان بدهد علی بهارمست باشد؛ هرچند هنوز خودش برای حضور در این عرصه اعلام آمادگی نکرده است.
علی بهارمست به واسطه سالها حضور در تیم های فوتبال رشت به خوبی با فضای فوتبال گیلان آشناست. او هم به عنوان بازیکن و هم کادر فنی سالهاست دردهای فوتبال این استان را از نزدیک لمس کرده است. 
علاوه بر سوابق ورزشی، بهارمست به دلیل حضور در سطوح مختلف مدیریتی شهرداری رشت از ارتباطات مدیریتی خوبی با شهرداری و شورا و سایر ارکان مدیریتی استان گیلان برخوردار است.
خصوصیات اخلاقی علی بهارمست و روحیه جوانمردی و پرهیز از تبعیض که در او سراغ داریم یکی دیگر از مواردی است که می تواند از او رئیسی قابل اتکا برای تیم های فوتبال سایر شهرهای استان بسازد. بهارمست به خوبی با جایگاه اجتماعی تیم های ریشه دار استان آشنااست و حتی در حساس ترین دیدارها و در روزهایی که سکوها روز پر التهابی را سپری کرده اند به عنوان یک چهره مورد احترام روی نیمکت تیم شهرش حضور داشته است.
فارغ از این موارد یکی از مسائل آزار دهنده در فوتبال گیلان عدم توسعه و تجهیز مناسب ورزشگاه ها و عقب ماندن این استان سرسبز از سایر استان هااست. علی بهارمست به عنوان یک مدیر اجرایی و عمرانی، شاید بتواند در دوران حضور در راس هیئت فوتبال بسیاری از این کاستی ها را جبران کند و با روحیه تعامل پذیری خود منابع مالی مناسبی را برای توسعه و تجهیز اماکن ورزشی جذب نماید. 
بهارمست که حضور در ۴ معاونت شهرداری رشت و دو مرتبه سرپرستی این کلانشهر را در کارنامه دارد همواره در دوران مسئولیت خود فضایی آرام را برای کارکنان شهرداری رشت ایجاد کرده است و عملکرد او توام با سلامت مالی و تکریم کارکنان و شهروندان بوده است. 
تمامی این موارد و موارد پرشمار دیگری که در این گزینه وجود دارد از علی بهارمست یک گزینه مناسب برای ریاست هیئت فوتبال گیلان ساخته است؛ گزینه ای که هیچگاه دنبال لابی و پست و مقام نبوده است و هنوز هم برای ریاست این هیئت اعلام آمادگی نکرده است…/حرف تازه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.