صادرات کالای ایرانی از مجتمع بندری کاسپین به کشور چین در سال رونق تولید/ صادرات ۴۵۰ TEU کانتینر تجاری از مسیر کریدور چین – قزاقستان – ایران (منطقه آزاد انزلی)

صادرات کالای ایرانی از مجتمع بندری کاسپین به کشور چین در سال رونق تولید/صادرات ۴۵۰ TEU کانتینر تجاری از مسیر کریدور چین – قزاقستان – ایران (منطقه آزاد انزلی)

عصرکاسپین / با تکمیل حلقه های زیرساختی ترانزیتی ریلی و لجستیکی و انعقاد توافقنامه های متعدد با کشورهای منطقه و همراهی نهادهای همکار دولتی، زمینه افزایش ترانزیت کالا از مسیر این منطقه فرآهم خواهد شد.

به گزارش مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، مهندس امین افقی معاون اموربندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه توسعه رویکرد صادرات محور مجتمع بندری کاسپین از طریق ارائه مشوق ها و بسته های حمایتی متنوع به عنوان یک راهبرد توسط سازمان در دستور کار قرار دارد اظهار داشت: با بارگیری تعداد ۶ کشتی، بالغ بر ۴۵۰ TEU کانتینر انواع مصالح ساختمانی، مواد غذایی ، فرش، خشکبار،مواد پتروشیمی و ظروف از این مجتمع بندری به کشور چین صادر شده است.


معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه راه اندازی کریدور چین–قزاقستان–ایران با محوریت این منطقه، زمینه کاهش هزینه و مدت زمان ترانزیت کالا در مقایسه با مسیر تجاری موجود میان ایران و چین را فرآهم نموده افزود: توسعه ترانزیت کالا و کسب درآمدهای ارزی ناشی از آن برای منطقه و کشور و افزایش ظرفیت های صادراتی و حمایت از تولید کالای ایرانی از مهمترین دلایل ایجاد کریدورهای جدید ترانزیتی از سوی سازمان منطقه آزاد بوده؛ موضوعی که با تکمیل حلقه های زیرساختی ترانزیتی ریلی و لجستیکی و انعقاد توافقنامه های تجاری با کشورهای منطقه و همراهی نهادهای همکار دولتی، زمینه افزایش ترانزیت کالا از مسیر این منطقه فرآهم خواهد نمود.

عضو موظف هیأت مدیره سازمان با اشاره به اینکه با بهره گیری از مشوق ها، مزیت های رقابتی و معافیت های قانونی ارائه شده از سوی سازمان به فعالین اقتصادی، مجتمع بندری کاسپین را به یکی از مبادی اصلی تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی و کالاهای اساسی مورد نیاز کشور تبدیل شده افزود: تاکنون با ورود ۳۲ کشتی، بالغ بر ۲۵۰۰ TEU کانتینر کالاها و مواد اولیه مورد نیاز کشور را از مسیر این کریدور تجاری از کشور چین در مجتمع بندری کاسپین تخلیه شده است.

مهندس امین افقی با بیان اینکه آبخور بالا، پسکرانه مناسب و احداث انبارهای مسقف و رو باز، مخازن و سیلوهای متنوع از ظرفیتها و مزیتهای این بندر می باشد ، اضافه کرد: تاکنون ۹۲ کشتی در مجتمع بندری کاسپین تخلیه و بارگیری شده که با اتصال مجتمع بندری کاسپین به خط ریل سراسری تا پایان سال آتی، زمینه اتصال بزرگترین بندر ایران در دریای خزر به بنادر بزرگ کشورمان در جنوب فرآهم شده و منطقه آزاد انزلی با محوریت مجتمع بندری خود به محل تلاقی کریدور چین–قزاقستان-ایران با کریدور نستراک(شمال- جنوب) تبدیل می شود.

خبرهای تازه
نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.