۲۲ مین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور آغاز به کار کرد

0 36

مراسم افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش فناوری و فن بازار و نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت با حضور محمد علی زلفی گل وزیر علوم ، سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهور، و برخی از معاونان وزارت ارتباطات و علوم برگزار شد.

عصر کاسپین/ در این نمایشگاه از ۴۱ فناوری منتخب از دستاوردهای پژوهشی و فناوری کشور رونمایی شد

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار و نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی به طور همزمان و مشترک نشانه ای از تعاملات مناسب بین وزارت علوم و معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری است. نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی برای چهارمین سال متوالی به طور همزمان با نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت در حال برگزار است.

پارک علم و فناروی گیلان نیز به همراه ۱۱ شرکت فناور و دانش بنیان خود در این نمایشگاه حضور یافتند و اخرین دستاوردهای شرکت های فناور را در نمایشگاه ارائه می نمایند.

دبیرخانه اجرایی برپایی این نمایشگاه همانند ده سال گذشته برعهده ی پارک علم و فناوری گیلان بوده که از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به پارک علم و فناوری گیلان واگذار شده است.

نمایشگاه امسال که تا ۲۶ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران ادامه دارد شامل ۷۸ غرفه در مساحتی بالغ بر ۵۶۰۰ مترمربع می باشد که در آن ۱۵ دانشگاه، ۱۲ مرکز رشد، ۲۲ پارک علم و فناوری و ۲۹ پژوهشگاه و سایر مراکز حضور دارند.

بخش های مختلف نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار در سالن های ۵ و ۶ و۷ شامل:

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار (عرضه)؛ نمایشگاه تقاضا (تستا) است که توسط دبیرخانه شورای عالی عتف برگزارمی شود. و امسال برای اولین بار نمایشگاه فناوری های نوپدید و آینده نگر که به همت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار می شود.

امسال نیز همانند سالهای گذشته تسهیلات معاونت علمی و فناوری به شرکت کنندگان در نمایشگاه تعلق می گیرد این تسهیلات لیزینگ از تخفیف ۸ تا ۱۰ درصد برای خریداران بخش خصوصی از محصولات شرکت های دانش بنیان که توسط خط اعتباری ۲۰ میلیارد تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی از طریق صندوق توسعه فناوری نانو پرداخت می شود.

همچنین برای تشویق شرکت ها به توسعه فعالیت ها ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد کم، توسط صندوق توسعه فناوری نانو پرداخت می شود.

این نمایشگاه در سال گذشته به دلیل ممنوعیت های کرونایی به صورت مجازی برگزار شد و امسال با توجه به بهبود شرایط توانست مجوزهای لازم برای برگزاری نمایشگاه به صورت فیزیکی را کسب کند. امسال این نمایشگاه هم به صورت فیزیکی و با توجه به تجربیاتی که با برگزاری نمایشگاه مجازی سال گذشته به دست آمده با کیفیت مطلوب تری نسبت به گذشته به صورت مجازی نیز برگزارمی شود.

علاقه مندان می توانند از نمایشگاه مجازی امسال را با مراجعه به نشانی اینترنتی https://msrt-expo.ir/

بازدید نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.